Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Sršni na WC a vykolejený motorák

Jednotka HZS SŽDC Praha zasahovala dne 6. 8. 2010 mimo jiné události také v železniční stanici Vráž u Berouna, kde ohrožoval cestující roj sršní a dále ve vršovickém depu, kde došlo k vykolejení motorového osobního vozu.

Jednotka HZS SŽDC Praha zasahovala dne 6. 8. 2010 mimo jiné události také v železniční stanici Vráž u Berouna, kde ohrožoval cestující roj sršní a dále ve vršovickém depu, kde došlo k vykolejení motorového osobního vozu.

Jednotka vyjela nejprve krátce po čtrnácté hodině do žst. Vráž u Berouna, odkud hlásil výpravčí roj sršní, který ohrožoval cestující u nástupiště a také jeho. Nebezpečí bylo o to větší, že výpravčí je na bodnutí sršni alergický. Po příjezdu na místo byla provedena likvidace sršního hnízda za pomoci motorového vysavače, chemických prostředků a sněhových hasících přístrojů. Hnízdo se nacházelo v prostoru střechy na budově WC pro cestující.

Další výjezd byl zaznamenaný před šestnáctou hodinou, kdy bylo hlášeno z vršovického lokomotivního depa vykolejení osobního motorového vozu řady 810 oběma osami. K události vyjela technická Tatra, velitelský vůz s drážním vyšetřovatelem a jako posila také jednotka drážních hasičů z pobočné stanice Kralupy nad Vltavou. Později se dostavila i osádka CAS 24, která do Vršovic přejížděla od Berouna z předchozího případu.

Po zjištění situace bylo vyčkáno na vyšetření proč k nehodě došlo, a poté byl hasičům udělen souhlas k likvidačním pracem. Motorový osobní vůz byl nakolejen pomocí nakolejovacího zařízení Hoesch. Nakolejení se neobešlo bez menších technických problémů (zaseknutí jistícího řetězu na podvozku) vůz byl posazen zpět na koleje po necelých dvou hodinách.

Škoda je předběžně vyčíslena na 50 tisíc korun, přesná příčina je předmětěm dalšího šetření, s největší pravděpodobností se jedná o selhání lidského faktoru.

-wap-

Sdílet