Sobota 20. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Zářivě červenou velkoobjemovou Tatru Terrno dodala do Nechanic firma KOBIT – THZ

Hasiči v Nechanicích mají ve svém vozovém parku zařazenou velkoobjemovou Tatru Terrno s kabinou pro družstvo. Vůz z produkce firmy KOBIT – THZ pořídilo město za 7 737 950 korun včetně DPH v závěru roku 2019.

Podvozek

Šasi Tatra 815 R35 je třínápravové s průběžným rámem, připojitelným pohonem všech kol a uzávěrkami diferenciálů. Zapínání pohonu přední nápravy se provádí pneumaticky pomocí zubové spojky.

Přední náprava je řídící s uzávěrkou osového diferenciálu zapínatelnou dle potřeby. Kyvadlové polonápravy jsou odpruženy zkrutnými tyčemi, tlumiče pérování jsou teleskopické.

Zdvojené zadní nápravy jsou vybaveny čelním diferenciálem s uzávěrkou rovněž zapínatelnou dle potřeby. Kyvadlové polonápravy jsou odpruženy vinutými pružinami a vzduchovými vlnovcovými pružinami, i zde jsou tlumiče pérování teleskopické. Tlak ve vlnovcových pružinách mění regulační ventil v závislosti na zatížení zadní polonápravy při zachování stálého odklonu.

Motor je naftový, vznětový, čtyřdobý, přeplňovaný s chlazením plnicího vzduchu, vidlicový, vzduchem chlazený s přímým vstřikem paliva, s rozvodem OHV. Motor splňuje emisní normu Euro V.

Osmiválec o objemu 12 667 cm3 disponuje výkonem 325 kW a točivým momentem 2 100 Nm při 1 100 otáčkách za minutu.

Převodovka je pouze manuálně řazená čtrnáctistupňová Tatra 14 TS 210 L. Vybavená je pomocným pohonem pro pohon vodního čerpadla, který umožňuje činnost i při jízdě vozidla do 10 km/h.

Kabina osádky je jednoprostorová se čtyřmi dveřmi. Je vybavena topením nezávislým na chodu motoru a jízdě a manuálně nastavitelnou klimatizací. Na jejím levém boku je zásuvka Rettbox-air pro doplňování tlakového vzduchu a dobíjení a konzervaci akumulátorů.

Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice Motorola DM 4600. Ruční radiostanice najdeme ve čtyřech dobíjecích úchytech, v dalších čtyřech jsou ruční svítilny. V zorném poli řidiče je displej couvací kamery.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou uchyceny dýchací přístroje PLUTO 300, mezi nimi je trojice náhradních tlakových láhví.

Světelné výstražné zařízení je modročervené kombinace.

Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.

Nástavba

Nástavba je modulová, přední a zadní skříně jsou vyrobeny z hliníkových profilů a olepeny plechem, mezi nimi je nádrž na hasivo z nerezavějící o­celi.

Bezprostřední okolí Tatry osvětlují LED světlomety zapuštěné do boků a zadní části nástavby. Na obou bocích jsou rovněž LED stavoznaky signalizující zbývající množství hasiva v nádrži – Tatra uveze 8 500 litrů vody a 510 litrů pěnidla.

Osvětlovací stožár TVS 01 je osazen LED světlomety s celkovým světelným tokem 20 000 lumenů. Napájen je z podvozkové soupravy nebo v případě potřeby i z vnějšího zdroje – ve voze je elektrocentrála GEKO 6400.

Na horní pochozí plošině nástavby je přípojný prvek pro odnímatelnou lafetovou proudnici a rovněž rozměrné požární příslušenství.

Čerpací zařízení pracuje se jmenovitým výkonem 3 500 litrů za minutu při tlaku 10 barů a sací výšce 3 metry. Umožňuje i vysokotlaký či kombinovaný provoz. Pěnotvorné zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

Sdílet