Pátek 26. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Po areálu podniku Lovochemie v Lovosicích se prohání nová hasičská Scania od firmy KOBIT – THZ

Nejnovějším přírůstkem ve vozovém parku Lovochemie a. s. v Lovosicích je cisternová automobilová stříkačka Scania z produkce firmy KOBIT – THZ.

Podvozek

Vůz je postaven na šasi Scania P440 B4×2NZ řady XT o rozvoru 4 500 mm. Obě nápravy jsou odpruženy listovými pružinami a vybaveny příčným zkrutným stabilizátorem. Brzdy jsou kotoučové, zadní náprava disponuje uzávěrkou diferenciálu.

Motor je šestiválcový, přeplňovaný, splňující emisní normu Euro 5. Dosahuje výkonu 324 kW při 1900 otáčkách za minutu, dvanáctistupňová převodovka GRS905R se systémem Opticruise je automatizovaná a doplňuje ji hydrodynamický retardér.

Kabina CP28L pro družstvo je vybavena 3kW nezávislým vytápěním voda – vzduch, na jejím levém boku je 230V zásuvka Rettbox-air pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu. Její součástí je inteligentní nabíjecí zařízení, po nastartování vozu se samočinně odpojí.

Vozidlová radiostanice je digitální, její druhé obslužné místo je vzadu u ovládacího panelu čerpadla.

Dýchací přístroje jsou umístěny v opěradlech zadních sedadel a v opěradle sedadla velitele. Ve čtyřech dobíjecích úchytech najdeme ruční radiostanice, v dalších čtyřech ruční svítilny. Pod druhou řadou sedadel je vytvořen úložný prostor pro drobné požární příslušenství přístupný shora.

Spuštění, přepínání a vypnutí tónů zvukového výstražného zařízení je pro strojníka řešeno tlačítkem houkačky a je umožněno i samostatným tlačítkem v dosahu sedadla velitele, světelná část je červenomodré kombinace.

V přední části vozu je uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 50 kN a jištěním proti přetížení.

Cisterna je vybavena LED pracovním světlometem s intenzitou světelného toku 1 000 lumenů na každém držáku bočního zpětného zrcátka, na přední části kabiny osádky a vpravo i vlevo na zadní části účelové nástavby.

Zapnutí pracovních světlometů je umožněno z místa řidiče, je nezávislé na zařazeném zpětném rychlostním stupni a je řidiči opticky signalizováno kontrolkou.

Nástavba

Karosérie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. S ohledem na potřebu očisty a dekontaminace je karoserie společně s vnitřními částmi úložných prostor vyrobena technologií lepení plechů ze slitiny lehkých kovů s povrchem upraveným kroužkováním.

Nádrž na hasivo tvoří nádrž na vodu a nádrž na pěnidlo, vyrobena je vyrobena z nerezové oceli. Vejde se do ní 3000 litrů vody a 180 litrů pěnidla.

Scania je vybavena svislými pohledovými stavoznaky na bocích nástavby mezi ohraničením bočních roletek.

Čerpací zařízení o jmenovitém výkonu 2 000 litrů za minutu umožňuje provoz v nízkotlakém nebo vysokotlakém režimu i kombinaci. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

Pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s LED světlomety je uchycen mezi kabinou a nástavbou vozu, jeho maximální světelný tok je 30 000 lumenů.

Rozměrné požární příslušenství, s výjimkou přenosného záchranného a zásahového žebříku a trhacího háku, je uloženo ve dvou schránkách na střeše nástavby. Každá schránka je uzamykatelná shodným klíčem jako k uzamykání rolet, vnitřní prostor je vybaven osvětlením.

Hygienické prostředky, které tvoří dávkovací zásobník na tekuté mýdlo o objemu 500 ml, dávkovací zásobník na alkoholovou dezinfekci o objemu 500 ml a zásobník na papírové ručníky, jsou uloženy v pravé zadní skříni na výsuvném prvku s kanystrem na vodu o objemu 10 litrů.

V zadní části vozu je couvací kamera odolná proti prachu i vodě, její obraz je přenášen do 7" displeje infotainmentu.

Sdílet