Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči obce Lenešice mají novou Scanii, cisternu dodala firma WISS Czech

Společnost WISS Czech dodala jednotce sboru dobrovolných hasičů obce Lenešice novou cisternovou automobilovou stříkačku za 7 828 942 korun včetně DPH. S financováním pomohla Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábran škod a Ústecký kraj.

Pro barevnou úpravu je použita červená barva v odstínu RAL 3020 doplněna na obou bocích CAS o bílý vodorovný retro reflexní pruh. K zvýšení viditelnosti vozidla je též použito označení žlutým retro reflexní pruh na bocích vozidla.

Podvozek

Vůz je postaven na dvounápravovém šasi Scania P 440 XT s trvalým pohonem přední nápravy. O pohon vozidla se stará řadový šestiválec DC13 153 o výkonu 324 kW. Kabina pro mužstvo nese označení CrewCab CP28 a je určena pro osádku 1+5.

Převodovka je automatická s hydrodynamickým retardérem, diferenciály hnacích náprav jsou vybaveny uzávěrkou.

Scania je v prostoru místa nástupu strojníka do automobilu vybavena 230 V zásuvkou pro dobíjení akumulátorových baterií sdruženou s přípojným místem pro doplňování tlakového vzduchu Rettbox-air. Sdružená zásuvka se při spuštění motoru samočinně odpojí, její součástí je inteligentní nabíjecí zařízení.

Pro spojení slouží dvojice radiostanice – digitální MATRA G2 a analogová DM 4600. V prostoru ovládacího panelu čerpací jednotky je umístěn mikrofon a reproduktor jako druhé obslužné místo radiostanice.

Šestimístná kabina je vybavena centrálním zamykáním, klimatizací a nezávislým vytápěním, v opěradlech zadní řady sedadel a sedadla velitele jsou uloženy dýchací přístroje Dräger PSS 4000. Poslední povinný přístroj je uložen na krytu motoru. V kabině dále nalezneme čtveřici dobíjecích svítilen Survivore a 6 ručních radiostanic Motorola.

V horní části kabiny je umístěna úložná police přes celou šíři kabiny a v podvěsu je umístěna páteřová deska.

V dosahu velitele nesmí chybět výjezdový tablet Samsung A8 se softwarem GINA. Přední část vozu je v prostoru rámu podvozku vybavena elektrickým lanovým navijákem s tažnou sílou ve vodorovné 50 kN s jištěním proti přetížení.

Nechybí ani pevně zabudovaná dálkově ovládaná lafetová proudnice pro plný a roztříštěný proud se jmenovitým výkonem 800 l/min. a délkou účinného dostřiku plným proudem 30 metrů.

CAS vykazuje zvýšenou odolnost proti účinků sálavého tepla na rozvodech tlakového vzduchu, na elektrických vodičích a na rozvodu paliva v místech, kde nejsou chráněny podvozkovou částí. Pro zvýšenou odolnost se použijí ochranné prvky dlouhodobě odolávající teplotám do 200 °C a po dobu do 15 minut teplotě až 1000 °C.

Scania dokáže brodit klidnou vodou do hloubky až 750 mm.

Nástavba

Karosérie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů slitiny lehkých kovů. V horní části je přípojný prvek pro napojení odnímatelné lafetové proudnice.

Nádrž na hasivo je vyrobena z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny. Nádrž na vodu pojme 4 000 litrů vody a nádrž na pěnidlo 240 litrů.

Čerpací zařízení Ruberg je bronzové, vyhřívané a při jmenovitém tlaku 10 barů a sací výšce 3 metry dosahuje výkonu 2 000 litrů za minutu.

CAS je vybavena datovou sběrnici k řízení provozu účelové nástavby typu CAN-bus s následujícími funkcemi:

  • záznam dat, chybový deník, maximální dosažené otáčky požárního čerpadla,
  • diagnostika, uzavření rolet a dveří, zasunutí osvětlovacího stožáru,
  • monitorování mezních provozních stavů na požárním čerpadle, a to tlak, otáčky, rychlost jízdy se zapnutým pomocným pohonem,
  • signalizace zapnutí pomocného pohonu pro požární čerpadlo při jízdě,
  • ovládání osvětlení okolí automobilu a výstražné oranžové rampy na zádi účelové nástavby z prostoru obsluhy požárního čerpadla a z kabiny osádky,
  • automatické plnění vodní nádrže z hydrantu,
  • zobrazení kontrolních údajů podvozkové části a účelové nástavby včetně motohodin, otáček motoru a požárního čerpadla a mazacího tlaku,
  • signalizace přehřátí pohonu čerpacího zařízení,
  • automatické zasunutí osvětlovacího stožáru při uvolnění ruční brzdy včetně automatického vypnutí světel na osvětlovacím stožáru,
  • zapnutí a vypnutí předních doplňkových výstražných modrých světel,
  • automatizovaný provoz se zavodněním požárního čerpadla a tlakovou regulací,
  • systém plánované údržby v účelové nástavbě CAS,
  • Start/Stop motoru z prostoru požárního čerpadla,
  • Automatická regulace tlaku ve výtlačných rozvodech v závislosti na aktuálním průtoku vody.

CAS je vybavena zvláštním výstražným zařízením v modro-červené kombinaci.

Účelová nástavba je vybavena pneumaticky výsuvným osvětlovacím stožárem o výšce 5 metrů od země. Dvojce LED světlometů dosahuje celkového světelného toku 30 000 lumenů. Stožár umožnuje napájení z podvozkové části nebo elektrocentrály.

Osvětlení prostoru okolo Scanie je zajištěno vně umístěnými zdroji neoslňujícího světla typu LED částečně zapuštěného do bočních stěn a do zadní stěny účelové nástavby.

Zadní, přední a vnitřní část vozidla je vybavena kamerami pro sledování prostoru kolem vozidla. Výstupy z kamer jsou přenášeny do zobrazovací část o velikosti 7“ v zorném poli řidiče a též do ovládacího tabletu.

Sdílet