Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Legislativní změny přinesou nový vzhled hasičských vozidel, vzešel z několikaletého ověřovacího programu

V souvislosti s připravovanou novelou právních předpisů v oblasti požární ochrany, konkrétně vyhl. č. 247/2001 Sb., o organizaci a činnosti jednotek požární ochrany, ve znění pozdějších předpisů a vyhl. č. 35/2007 Sb., o technických podmínkách požární techniky, ve znění pozdějších předpisů, je u veškeré požární techniky vyrobené v roce 2020 a později možný ověřovací provoz v oblasti barevného označení vozidel.

V rámci ověřovacího provozu lze vozidla provést v barevné úpravě podle návrhu novely právního předpisu a následně průběžně vyhodnocovat její účinnost a vlastnosti.

Přečtěte siCAS 20 Econic v Ostravě jezdí v rámci projektu vědy a výzkumu s úpravou pro zajištění lepší viditelnosti

Vyhláška nezmění používaný barevný odstín – stejně jako doposud bude muset být automobil proveden v jednotné jasně červené barvě. Změny se projeví především ve zvýraznění.

Hlavní zvýrazňující prvky bude tvořit:

  1. vodorovný retroreflexní pruh žlutozelené barvy o výšce 60 mm, na přední části kabiny a na boku zásahového požárního automobilu, umístěný pod okny kabiny zásahového požárního automobilu,
  2. vodorovný retroreflexní pruh bílé barvy o výšce 200 až 300 mm, na přední části kabiny a na boku zásahového požárního automobilu, umístěný 8 až 15 mm pod spodním okrajem žlutého vodorovného pruhu o výšce 60 mm,
  3. vodorovný retroreflexní pruh žlutozelené barvy o výšce 80 mm, na boku zásahového požárního automobilu, umístěný ve spodní části karoserie zásahového požárního automobilu.

Doplňkové zvýrazňující prvky bude tvořit, pokud to konstrukce karoserie umožňuje:

  1. vodorovný retroreflexní pruh žlutozelené barvy o výšce 250 až 310 mm, na boku účelové nástavby zásahového požárního automobilu, umístěný v horní části účelové nástavby zásahového požárního automobilu,
  2. vodorovný retroreflexní pruh bílé barvy o výšce 200 až 250 mm, na boku účelové nástavby zásahového požárního automobilu, umístěný 8 až 15 mm pod dolním okrajem vodorovného retroreflexního pruhu žlutozelené barvy o výšce 80 mm,
  3. šikmé retroreflexní pruhy (šrafování) ve tvaru převráceného písmene „V“ žlutozelené barvy na zádi zásahového požárního automobilu. Šíře každého šikmého pruhu a vzdálenost mezi nimi je 150 mm. Sklon pruhu je 45°,
  4. bílé nebo žlutozelené provedení předního nárazníku, blatníků, krytů zpětných zrcátek a případně dalších výrazných prvků karoserie.

Zvýrazňující prvky tvořené retroreflexními pruhy budou vedeny také přes uzávěry úložných prostor.

Na zadní části bude mít hasičský automobil šrafování ve tvaru převráceného písmene „V“, tedy již známý chevron.

Přečtěte siTHT Polička začala s dodávkou cisteren Tatra Terra pro profesionální hasiče, rámcová smlouva může přesáhnout jednu miliardu korun
.>
HZS ČR
Sdílet