Úterý 30. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Obec Maleč pořídila svým hasičům novou cisternu na podvozku Scania, dodala ji firma Moto-Truck CZ

Firma Moto-Truck CZ dodala obci Maleč pro jednotku sboru dobrovolných hasičů novou cisternovou automobilovou stříkačku Scania, cena vozu byla 7 107 177 korun včetně DPH. Na financování se podílela Česká kancelář pojistitelů z Fondu zábrany škod.

Podvozek

Dvounápravový podvozek Scania B4×4HZ řady XT o rozvoru 4 550 mm je na obou nápravách odpružen listovými pružinami a vybaven příčnými stabilizátory. Pohon všech kol je připojitelný. Brzdy jsou bubnové, nechybí asistenční systémy jako elektronické ovládání brzd či hill hold – pomocník pro rozjezd do kopce.

Řadový šestiválcový motor DC13 153 dosahuje výkonu 324 kW. Agregát o objemu 12,7 dm³ splňuje emisní normu Euro 5, jeho maximální točivý moment je 2 300 Nm v rozsahu 1 000 až 1 300 otáček za minutu.

Převodovka GRS905R je samozřejmě automatizovaná, což zvyšuje jak komfort jízdy, tak především bezpečnost samotného provozu. Dvanáctistupňová převodovka je ve verzi bez spojkového pedálu, doplňuje ji hydrodynamický retardér R3500.

Posádková kabina je zde dodána v nejdelší verzi – tedy typ CP31L. Vybavena je 3kW nezávislým vytápěním voda-vzduch a klimatizací. V zorném poli řidiče je 7" displej infotainmentu, do něhož je integrován i displej ze zadní couvací kamery.

Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice Motorola DM 4600, v šesti dobíjecích úchytech jsou ruční radiostanice, v dalších sedmi pak ruční svítilny Adalit L-3000 a EuroLamp Fire Vilcan. Vůz je připraven pro montáž digitálního vozidlového terminálu.

Sedadla druhé řady sedadel jsou v opěradlech vybavena držáky dýchacích přístrojů, zbývající dva přístroje jsou uloženy v nástavbě. Mezi opěradly najdeme náhradní tlakové láhve.

O konzervaci akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu se stará sdružená zásuvka Rettbox-air na levém boku kabiny, součástí je inteligentní dobíjecí zařízení.

Na přední a zadní části nástavby jsou samostatně zapínatelné pracovní LED světlomety, každý o světelném toku 1 000 lm.

V přední části podvozku je uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 50 kN a jištěním proti přetížení. Prostor nad navijákem je automaticky osvětlen LED neoslňujícím světlem a to po sepnutí elektrického proudu do napájení navijáku. Úchytný prvek navijáku je opatřen kotvícím okem pro možnost upevnění háku při práci s lanovou kladkou.

Na nárazníku najdeme lafetovou proudnici s nastavitelným tvarem výstřikového kužele a regulací průtoku v rozsahu 200 až 800 litrů za minutu. Proudnice je ovládána joystickem z kabiny řidiče. Pod nárazníkem je asanační lišta.

Červenomodré světelné výstražné zařízení je zde použito ve verzi s červenou polovinou rampy na levé straně automobilu. Spuštění, přepínání a vypnutí tónů zvukového výstražného zařízení je pro strojníka řešeno tlačítkem houkačky CAS a je umožněno i samostatným tlačítkem v dosahu sedadla velitele.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení.

Osvětlení prostoru kolem nástavby je zajištěno LED zdroji neoslňujícího světla bílé barvy na bocích a na zadní stěně.

Mezi kabinou a nástavbou je uchycen pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s 24V LED světlomety s celkovým světelným tokem 30 000 lm. Osvětlovací stožár je vybaven funkcí samočinného složená do přepravní polohy a to i uvolněním parkovací brzdy, napájen je z podvozkové elektrické soustavy Scanie.

Rozměrné požární příslušenství, s výjimkou přenosného záchranného a zásahového žebříku a trhacího háku, je uloženo ve dvou schránkách na střeše účelové nástavby. Na horní pochozí plošině nástavby je přípojný bod pro lafetovou proudnici.

V prostoru ovládacího panelu čerpací jednotky je umístěn mikrofon a reproduktor jako druhé obslužné místo analogové vozidlové radiostanice a je zde příprava pro reproduktor odposlechu digitálního terminálu.

Nádrž na hasivo je vyrobena z polyesteru vyztuženého skleněnými vlákny, Scania v ní uveze 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.

Čerpací zařízení HMT 24/10–4/40 ze slitin hliníku dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

Hygienické prostředky, které tvoří dávkovací zásobník na tekuté mýdlo o objemu 500 ml, dávkovací zásobník na alkoholovou dezinfekci o objemu 500 ml a zásobník na papírové ručníky, jsou uloženy v nástavbě v pravé zadní skříni na výsuvném prvku.

Do tohoto prostoru je vyvedena hadice s uzavírací armaturou, která je napojená na samostatnou nádrž na vodu (kanystr o objemu 10 litrů) a je určena k základní hygieně osádky. Součástí tohoto prostoru je spirálová hadice s ofukovací tryskou, která je napojena na tlakovou vzduchovou soustavu podvozku a ovládaná mechanickým kohoutem.

Sdílet