Pondělí 29. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V Ostroměři zaparkovala nová Scania od Kobitu, hasiče odveze k zásahům v obci i okolí

Česká kancelář pojistitelů pomohla z prostředků Fondu zábrany škod pořídit obci Ostroměř novou cisternovou automobilovou stříkačku Scania, pro hasiče je za 8 421 600 korun včetně DPH vyrobila firma KOBIT – THZ.

Slavnostní předání proběhlo v sobotu 7. října 2023, zúčastnili se ho jak zástupci okolních jednotek, tak představitelé obce i Hasičského záchranného sboru Královéhradec­kého kraje.

Přečtěte siHasiči z Ostroměře od září disponují automatickým externím defibrilátorem, projekt podpořila nadace ČEZ

Podvozek

Dvounápravová Scania P440 řady XT je osazena řadovým šestiválcem o výkonu 323 kW. Automatizovaná dvanáctistupňová převodovka je zde ve verzi se spojkovým pedálem, současně však umožňuje rozjezd a jízdu bez použití spojkového pedálu.

Scania je vybavena dvěma omezovači rychlosti nastavenými na rychlost 85 km/h a v druhé poloze při jízdě s užitím práva přednostní jízdy na nejvyšší konstrukční rychlost, tedy 110 km/h. Na zadní nápravě jsou podmetací řetízky.

O dobíjení a konzervaci akumulátorů se, stejně jako o doplňování tlakového vzduchu, stará sdružená zásuvka Rettbox-air na levém boku vozu. Po nastartování se samočinně odpojí, její součástí je inteligentní nabíjecí zařízení.

Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice Motorola, její druhé obslužné místo je u ovládacího panelu čerpadla v zadní části vozu. V dobíjecích úchytech v kabině jsou čtyři ruční radiostanice, v dalších šesti jsou ruční svítilny. V dosahu velitele je výjezdový tablet.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány dýchací přístroje, mezi nimi jsou náhradní tlakové láhve.

Přední část kabiny osádky je v prostoru rámu podvozku vybavena elektrickým lanovým navijákem podle ČSN EN 14492–1+A1 s tažnou sílou ve vodorovné rovině nejméně 50 kN. Lanový naviják, který pro montáž dodá výrobce CAS, je vybaven šnekovou převodovkou a jištěním proti přetížení.

Modročervené výstražné zařízení je ve verzi s červenou částí rampy na levém boku vozu.

Přední část kabiny osádky je ve spodní části vybavena asanační lištou s tryskami, napojenou na pevně zabudované potrubí od požárního čerpadla a ovládaným z místa řidiče a dálkově ovládanou lafetovou proudnicí s možností plynulé změny tvaru výstřikového kužele ovládanou z místa velitele vozu.

CAS je vybavena LED pracovním světlometem s intenzitou světelného toku nejméně 1000 lm:

  • na každém držáku bočního zpětného zrcátka,
  • na přední části kabiny osádky,
  • vpravo i vlevo na zadní části účelové nástavby.

Zapnutí pracovních světlometů je umožněno z místa řidiče, je nezávislé na zařazeném zpětném rychlostním stupni a je opticky signalizováno.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm.

Nástavba

Karosérie účelové nástavby je vyrobena z plechů a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. Na bocích jsou pohledové LED stavoznaky signalizující zbývající množství hasiva v nádrži.

Ta je vyrobena jako jeden celek z nerezavějící oceli, vejde se do ní 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla.

Čerpací zařízení THZ dosahuje jmenovitého výkonu 2000 litrů za minutu při tlaku 10 barů. Umožňuje i vysokotlaký či kombinovaný provoz. Pěnotvorné přiměšovací zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

Bezprostřední okolí automobilu osvětlují LED světla na bocích a v zadní části nástavby, pro osvětlení místa zásahu je mezi kabinou a nástavbou namontován pneumaticky výsuvný stožár s 24V LED světlomety.

Zadní část nástavby CAS je vybavena kamerou pro sledování prostoru za vozem z místa řidiče. Kamera je vyhřívaná, odolná proti prachu a vodě a její zobrazovací část o velikosti 7“ je integrována do displeje infotainmentu.

Sdílet