Úterý 30. dubna 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Pražští hasiči zařadili do svého vozového parku nový automobilový jeřáb Liebherr

Zářivě červený automobilový jeřáb Liebherr LTM 1050–3.1 pořídil za 22 614 900 korun včetně DPH Hasičský záchranný sbor hlavního města Prahy.

Podvozek

Jeřáb je postaven na třinápravovém podvozku Liebherr s hydropneumatickým pérováním NIVEAUMATIK s možností regulace úrovně. Pohání ho šestiválcový motor o výkonu 270 kW, samozřejmostí je automatizovaná převodovka.

Všechny nápravy jsou poháněny a řízeny hydraulicky systémem firmy ZF, který umožňuje i krabí chod. Řídit lze i z kabiny jeřábníka, jeřáb je vybaven systémem aretace náprav pro možnost pojíždění s břemenem.

Kotoučovým brzdám pomáhá elektromagnetický retardér Telma.

Kabina osádky je vyhřívaná, dvoumístná. V zorném poli řidiče najdeme displej couvací kamery, další kamera snímá prostor strojem. Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice a digitální vozidlový terminál, velitel má k dispozici výjezdový tablet. Ve dvojici dobíjecích úchytů jsou ruční svítilny.

Jeřáb je vybaven 230V zásuvkou se systémem inteligentního dobíjecího zařízení akumulátorových baterií a předehřevem motoru, sdruženou s přípojným místem pro doplňování tlakového vzduchu.

Světelné zařízení vyzařuje v jeden okamžik pouze světlo jedné barvy, a to střídavě modré barvy na pravé straně a červené barvy na levé straně od podélné osy ve směru jízdy. Světelné zařízení umožňuje alternativně vyzařovat světlo oranžové barvy při současném blokování sirénových tónů.

Nástavba

Jeřáb je tvořen teleskopickým výložníkem o maximální délce 38 metrů, tvoří ho základní díl a tři výsuvné prvky. Vysouvání výsuvných dílů je souměrné a vysouvají se ve stejnou chvíli všechny tři. Zařízení lze ovládat dálkově, jeho maximální nosnost při použití největší kladnice je 50 tun.

Stroj byl dodán s kladnicí s celkovou nosností 30 tun, kladnice s nosností 46 tun je dodána samostatně jako originální příslušenství.

Kabina jeřábníka je sklopná až o 20 °, je vyhřívaná a vybavena klimatizací. Odvětráno a vyhříváno je i sedadlo obsluhy.

Přetěžovací zařízení Liccon 2 hlídá stav systému a omezuje nebezpečné pohyby. Ovládání umožňuje provádět nejméně tři pohyby současně (zvedání/spuštění výložníku, zvedání/spouštění kladnice, otáčené jeřábové nástavby popř. vysouvání/zasouvání teleskopických dílů výložníku).

Hydraulické podpěry jsou osvětleny, systém snímá vysunutí každé z nich jednotlivě. Osvětlení prostoru okolo jeřábu je zajištěno integrovanými LED svítilnami umístěnými na bocích. Pro osvětlení pracovního prostoru je výložník vybaven stavitelnými pracovními světlomety plně ovládanými z kabiny jeřábníka, ta je dále vybavena světlomety pro osvětlení pracovního prostoru před jeřábníkem.

Sdílet