Středa 28. unora 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Pražští hasiči disponují valníkovým automobilem se skládacím hydraulickým čelem, postaven je na podvozku Scania

Hasičský záchranný sbor hlavního města Prahy pořídil dvounápravový nákladní automobil Scania pro městský provoz za 5 542 903 korun včetně DPH. Financován je z projektu „Posílení kapacit a akceschopnosti Hasičského záchranného sboru hlavního města Prahy“ v rámci reakce Unie na pandemii COVID-19.

Podvozek

Zářivě červený automobil je postaven na podvozku Scania R 440 B4×2NB o rozvoru 5 350 mm. Nápravy jsou odpruženy vzduchem, světlou výšku vozu lze měnit. Zadní hnaná náprava je vybavena uzávěrkou diferenciálu, přední stabilizátor je v extra tuhé variantě.

O pohon se stará řadový šestiválec DC13 153 o výkonu 324 kW. Splňuje emisní normu Euro 5 a spolupracuje s automatizovanou převodovkou Opticruise G33CM ve verzi se třemi pedály.

Dvoumístná kabina CR17N je vybavena klimatizací a vytápěním, na jejím levém boku je zásuvka Rettbox-air pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu.

Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice a digitální vozidlový terminál, velitel má k dispozici tablet. Ve dvojici dobíjecích úchytů jsou ruční radiostanice, v dalších dvou najdeme ruční svítilny. Mezi sedadly je lednička.

Do zadní části vozu je vyvedena zásuvka pro pro doplňkové svítilny světelného výstražného zařízení umístěného na přívěsu.

Nástavba

Nástavbu tvoří valníková plošina se shrnovací plachtou na bocích a střeše. Plachta i zadní vrata jsou vybaveny celním uzávěrem, v zadní části pod ložnou plochou nástavby je uloženo skládací hydraulické čelo.

Vnitřní prostor je osvětlen LED lištami umístěnými po obou stranách po celé délce horní konstrukce plachtové nástavby. Ovládání osvětlení je v kabině a u vstupu na valník.

Rám tvoří žárově zinkovaná ocelová konstrukce s příčnými U-profily a 5 párů zapuštěných ok, rozmístěných rovnoměrně po okrajích ložné plochy pro možnost zajištění nákladu. Podlaha je v provedení z laminované voděodolné překližky je silní 25 mm.

Přední čelo nástavby je vysoké 2 500 mm a je tvořeno z dutých hliníkových profilů, rohové sloupky jsou hliníkové, šroubované. Dolů sklopné a vyjímatelné bočnice jsou vyrobeny z dutých hliníkových profilů výšky 800 mm. Nad bočnicemi jsou umístěny 3 řady hliníkových profilových vyjímatelných příček o výšce 100 mm, které lze umístit s rozestupy, případně těsně nad sebe. Příčky tvoří stranovou oporu pro přepravovaný náklad.

Vnitřní délka valníku je 7 200 mm, šířka je 2 440 mm a vnitřní výška pak 2 500 mm.

Skládací hydraulické čelo má nosnost 1 500 kg, jeho ložná plocha je dlouhá 1 700 mm. Je osazeno nášlapnými kontakty a výstražnými diodami. Ovládat lze z vnější i vnitřní strany nástavby.

Přívěs

Součástí dodávky je i přívěs za 1 977 015 korun včetně DPH. Tvoří technologický celek se Scanií, má rovněž shrnovací plachty a skládací hydraulické čelo se stejnými parametry jako tažné vozidlo.

Rám nástavby tvoří žárově zinkovaná ocelová konstrukce s příčnými U-profily, 4 páry zapuštěných ok, rozmístěných rovnoměrně po okrajích ložné plochy, pro možnost zajištění nákladu. Vnitřní délka přívěsu je 6 500 mm, šířka je 2 440 mm a výška pak 2 500 mm.

Přívěs je dvounápravový s nápravami uprostřed a dvojitou montáží kol. Odpružen je vzduchem, jeho užitečná hmotnost je 11 000 kg.

Sdílet