Středa 28. unora 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči pravidelně cvičí postupy při zásahu spojeném s elektromobilitou, dvoudenního semináře se zúčastnili i zahraniční hosté

Ve dnech 6. a 7. února 2024 absolvovali hasiči dvoudenní instrukčně metodické zaměstnání spojené se seminářem s mezinárodní účastí, tématem bylo převážně řešení rizik spojených s elektromobilitou.

Úterý 6. února bylo věnováno především velitelům, řídícím důstojníkům a instruktorům ve vyprošťování u dopravních nehod. Hostitelem byla Střední odborná škola požární ochrany a Vyšší odborná škola požární ochrany spolu se stanicí Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje ve Frýdku-Místku.

Kromě teoretického seznámení s riziky měli hasiči k dispozici pro výcvik běžné technické prostředky ze standardní výbavy – tedy emergency plug pro zajištění elektromobilu proti pohybu, řezací a hasicí zařízení CCS Cobra, kontejner pro případné zaplavení akumulátoru po uhašení elektromobilu nebo manipulační vozíky.

Prakticky si tak mohli vyzkoušet postup při požáru automobilu na elektrický pohon a to od příjezdu první jednotky, přes použití hasicího zařízení Cobra až po následný transport vozidla do kontejneru, který je využíván v případě, že se akumulátor uhašeného elektromobilu i po ukončení hasebních prací stále zahřívá.

V průběhu obou dní byly k dispozici také ukázky hašení pomocí pneumatického hrotu, který dokáže přes podlahu automobilu velice rychle proniknout do obalu akumulátoru a zaplavit jej vodou. Předvedena byla rovněž hasicí plachta, která dokáže výrazně zpomalit rozvoj požáru.

Odborný seminář se ve středu 7. února přesunul do nošovické automobilky, hasičům se tam věnovali odborníci z řad Hyundai Motor Manufacturing Czech. Mezi hosty semináře patřili mimo jiné kolegové z Polska a Slovenska.

V rámci podrobné prezentace se hasiči podrobně seznámili s konstrukci elektromobilů značky Hyundai, jejich chováním v rizikových situacích a s bezpečnostními prvky v případě rizika požáru či likvidace následků dopravních nehod.

Následně absolvovali exkurzi do haly, ve které probíhá finální montáž akumulátorových bloků elektromobilů. Součástí byla ukázka konstrukce samotného bateriového packu podvozku včetně rozdílů mezi jednotlivými vyráběnými typy značky.

Jakub Kozák
tiskový mluvčí
HZS Moravskoslezské­ho kraje
Sdílet