Konec hasičské legendy. Klatovští dobráci mají poslední Tatru 815, z kopřivnické linky sjela po 42 letech od zahájení výroby
Poslední svého druhu – taková je šestikolová Tatra Terra dobrovolných hasičů z Klatov. Podvozek byl už za účasti samotných členů jednotky součástí oficiálního loučení kopřivnické automobilky s modelovou řadou 815, hasičák z něj udělala firma THT Polička. Město za vůz s kabinou pro družstvo zaplatilo 10 milionů korun, s financováním pomohl Plzeňský kraj.

Na slavnostním ukončení výroby Tatry 815 jsme se byli přímo v Kopřivnici podívat na konci února, poslední vyrobenou Tatru Terra na její cestě z bran automobilky symbolicky vyprovodily tři z ikonických vozů této řady.

Podvozek
Třínápravové šasi T 815–2T5RB3.432 6×6.2 s připojitelným pohonem přední nápravy a s průběžným rámem pohání tatrovácký vidlicový osmiválec o výkonu 325 kW. Agregát splňuje emisní normu Euro 5.
O převody se stará převodovka Tatra s poloautomatickým řazením Norgren. Je to tedy i poslední Tatra se sestavou čistě „domácích“ pohonných komponentů.
Specialitou podvozku je jeho ochrana skrápěcími tryskami. Polonápravy jsou odpruženy vinutými pružinami a vzduchovými vlnovcovými pružinami.
CAS je vybavena omezovačem rychlosti, který je nastaven na největší konstrukční rychlost stanovenou výrobcem podvozkové části – tedy 110 km/h.
Kabina je šestimístná, dveře jsou v okolí oken polepeny černou fólií, od dveří řidiče a spolujezdce dozadu jsou navíc zatmavená skla. Na levém boku je sdružená zásuvka pro dobíjení akumulátorů a dobíjení tlakového vzduchu.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou dýchací přístroje, mezi nimi náhradní tlakové láhve. Vnitřní osvětlení kabiny lze přepínat na světlo s nižší intenzitou. V šesti dobíjecích úchytech jsou ruční radiostanice, v dalších šesti ruční svítilny.
Pro spojení je k dispozici jak analogová vozidlová radiostanice, tak digitální vozidlový terminál. Druhé obslužné místo je u ovládacího panelu čerpadla.
Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm. Na předním nárazníku nechybí elektrický lanový naviják ani lafetová proudnice. Pod nárazníkem je asanační lišta.
Nástavba
Nástavba je modulová – je rozdělena na tři samostatné části. Tvoři ji přední a zadní část z profilů ze slitin lehkých kovů, mezi nimi je uchycena nádrž na hasivo. Ta je z nerezavějící oceli, pojme 8 500 litrů vody a 510 litrů pěnidla.
Čerpadlo THT PKA 3000–250 umožňuje zásah při použití nízkého nebo vysokého tlaku, popřípadě kombinovaný provoz. Proti přehřátí je vybaveno automatickým teplotním odlehčovacím ventilem.

Přiměšovací zařízení sestává z proudového přiměšovače, ručně nastavitelné regulační klapky a propojovacího potrubí. Pěnidlo je přiváděno do sání vodního čerpadla.
Na horní pochozí ploše nástavby je přípojný prvek pro odnímatelnou lafetovou proudnici.
Mezi kabinou a nástavbou nechybí pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s LED světlomety.











































