„Malá“ Scania z Kralup vozí na zadku záchranářskou uličku, polep byl levnější než značka na přání
Hasiči v Kralupech nad Vltavou jezdí k většině zásahů ve své prvosledové Scanii. Automobil dodala firma KOBIT – THZ, kralupští mají ze Slatiňan obě své „pětistovky“.

Podvozek
Dvounápravové šasi s pohonem všech kol je osazeno řadovým šestiválcem o výkonu 368 kW a automatizovanou převodovkou. Hasiči sedí ve snížené a prodloužené kabině CP31, každý člen posádky – s výjimkou strojníka – má v opěradle svého sedadla integrován držák dýchacího přístroje.
Nechybí řada komfortních prvků, včetně vnitřního osvětlení s proměnnou intenzitou. V dosahu velitele je výjezdový tablet, řidič má ve svém zorném poli tablet pro obsluhu nástavby a displej továrního infotainmentu, do kterého je integrován i výstup ze zadní couvací kamery.
Naviják se dopředu nevešel – nedovolila ho kombinace prodloužené kabiny a vnitřních rozměrů hasičské zbrojnice. Přední nárazník tak na své spodní části poskytuje prostor jen pro asanační lištu.

Nástavba
Nástavba je klasické koncepce pro prvosledové vozy – na obou bocích najdeme trojici schrán s příslušenstvím, do prostoru obslužného panelu čerpadla se přistupuje nahoru výklopnými dveřmi. Ty mají zvenku netradiční polep – návod na tvorbu záchranářské uličky. Scania tak doplňuje svou větší sestru s motivem „3 metry k životu“.

Pod bočními schránami jsou výklopné stupačky. Nádrž na hasivo tvoří jeden celek – pojme 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla. Čerpací zařízení dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu. Led stavoznaky jsou integrovány do sloupků mezi roletami a ukazují aktuální mnoství hasiva v nádržích.
Bezprostřední okolí automobilu osvětlují LED světla v okapnicích na bocích a v zadní části, zásah lze nasvítit pneumaticky výsuvným stožárem s 24V LED světlomety.



































