Sobota 20. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

LRZ (Lösch und Rettungszug) 2004 Brig

Představujeme Vám nový požární záchranný vlak švýcarských státních drah SBB. O jeho konceptu jsem se již zmínil v článku o LRZ 96 Bern, který zde byl uveřejněn v roce 2003.

Typ 2004 byl vyroben za pomoci nejmodernějších technologií firmou Josef Meyer Waggon AG ve městě Rheinfelden. Ta se již dlouhá léta zabývá výrobou nejrůznějších speciálních železničních vagónů a jiné další techniky. Záchranářské vybavení LRZ dodala firma Dräger Safety AG.

Při výrobě bylo použito několik osvědčených poznatků z LRZ typ 76 a 96. Typ 2004 se od předešlých liší hlavně tím, že každý jeho vůz může být zároveň vozidlem hnacím. Skládá se celkem ze třech/čtyřech samohybných modulů. A to 1 x cisterna, 1 x technický vůz a 1–2 x záchranný vůz.

Čtyři motory o výkonu 315 kW umožní 150 tun těžkému vlaku dosáhnout maximální rychlost 100 km/h. Nový LRZ 2004 je dislokován ve městě resp. v železniční stanici Brig.


Záchranný vůz

Vnitřní vybavení dodala firma Dräger Safety AG. Vůz je plynotěsný včetně stanoviště obsluhy-strojvedoucího. Zásoba tlakového vzduchu, který je rozveden po celém voze i mimo něj, umožní buď raněným na nosítkách či až 60 volně stojícím osobám ve vagónu pobýt téměř 5 hodin, stejně tak i v ostatních vozech.

Do vnitřního prostoru vedou plynotěsné dveře z venkovní plošinky. Na té je umístěn malý zdvih a druhé ovládací stanoviště strojvedoucího. První je plynotěsné a nachází se na opačné straně vozu, s vnitřním prostorem je plynotěsně propojeno. Jako další vybavení zde budou DP Dräger a další záchranářské potřeby.


Technický vůz

Jeho vybavení se skládá z mnoha různých druhů nářadí, vyprošťovacího zařízení Holmatro-těžká sada včetně vaků, JMP + RA, kompresor Dräger/Bauer s dokonalým filtračním zařízením pro plnění tlakových lahví DP, hasící přístroje, elektrocentrála, pomocný jeřáb 250 kg atd.

Část pro přepravu mužstva je plynotěsná a stejně tak i přední stanoviště strojvedoucího. Na jeho střeše je umístěna lafetová proudnice Poseidon, hasící látka je do ní dodávána pomocí suchovodu z cisternového vozu. Druhé stanoviště obsluhy je na otevřené zadní plošině.


Cisternový vůz

Objem nádrže na vodu je celkem 50.000 l. V té je integrovaná nádrž na pěnidlo o objemu 1500 l. Dále je zde nádrž na 100 l pěny pro hasící zařízení CAFS (Compressed Air Foam System). Na jedné straně se nalézá opět plynotěsné stanoviště obsluhy-strojvedoucího, v něm je přípojka na tlakový rozvod vzduchu.

Na druhé straně vozu je umístěno čerpadlo Hauser o výkonu 6000 l/min při 8 barech, které je poháněno silným dieselovým motorem. Zároveň je u čerpadla umístěno druhé stanoviště obsluhy, to však není plynotěsné. Na střeše předního stanoviště je umístěna lafetová proudnice Poseidon.

Dále jsou všechny stanoviště obsluhy – strojvedoucího pro jízdu v zakouřeném prostředí tunelů či jiné špatné viditelnosti vybaveny infra kamerou, její obraz je sveden na monitory. V současnosti je vlak ve zkušebním provozu a je postupně dovybavován.

Sdílet