Středa 17. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Nový rok, nová technika

Dne 31.12 2004 byla Sboru dobrovolných hasičů ve Strážnici předána cisternová automobilová stříkačka CAS 24 Renault Midlum 4×4. OFF ROAD.

Vozidlo dodala společnost F-line, s.r.o., p.Chlebo. Jednotka SDH Strážnice patří do kategorie JPO II, okresu Hodonín. Ve výbavě jednotky je již zastaralá technika CAS 25 RTHP Š706 .Vzhledem ke stáří nastával velmi problémový provoz. Vozidlo nesplňovalo již naše požadavky a stávalo se, že nás okolní sbory musely od zásahu odtáhnout. Dále disponujeme dopravním automobilem AVIA DA-12, které máme po celkové opravě, hlavně se jednalo o opravu již zastaralého laku.
Nový vůz pořídilo město díky dotacím z Jihomoravského kraje. Kraj poskytl dotaci 2 milióny korun, zbytek do čtyř milionu osmi set tisíc korun pokryje město ve čtyřech splátkách.
Požadovali jsme vozidlo pro provoz na silnicích a zároveň na polních a lesních cestách. V okolí města jsou rozsáhlé lesy na pískovém podloží a přístup v případě požáru je zde velmi obtížný. Proto vozidlo typu OFF ROAD. Tento fakt nám však ztěžoval problém se zbrojnicí, která má vrata o výšce 3250 mm.
Vybrán byl již zmiňovaný Renault Midlum. Důvod této volby byla zejména finanční stránka. Nástavbu vyráběla Polská firma Wawrzaszek. V průběhu výroby jsme měli možnost zasahovat do rozmístění materiálu, vše bylo vždy konzultováno z konstruktéry. V poslední fázi jsme v Polsku strávili dva dny a nakonec si vozidlo odvezli společně s vozem pro SDH Nymburk. Nyní vozidlo čeká na nové registrační značky. Po přihlášení se jej budeme učit ovládat. Postavení do zásahu a slavnostní křest nás čeká v březnu, tímto bych chtěl všechny pozvat, jménem sboru dobrovolných hasičů Strážnice na slavnostní křtění vozidla. Dále Vám už představím vozidlo v pár technických datech a fotografiích (při focení zatím nebyla ve vozidle plná výbava, jak má být a čekáme ještě na dodání některých zařízení ) rád časem přidám další fotky.
Pro případné informace nebo nejasnosti mne kontaktujte prostřednictvím emailu: j.michna@email.cz

TECHNICKÁ DATA

Podvozek
-podvozek RENAULT Midlum 220.14 4×4 OFF ROAD , který svojí konstrukcí je přizpůsoben pro účely požární ochrany, patří do střední hmotnostní třídy,
- přední pohon nápravy je možné samostatné vypnout a zapnout. Přední i zadní náprava je vybavena uzávěrkou diferenciálu, zesílenými parabolickými pery, stabilizátory a teleskopickými tlumiči,
- dvojitá prostorná čtyřdveřová kabina pro posádku 1+5 s protikorozní ochranou,
- sedadla jsou v omyvatelném provedení,
- tónované vrstvené čelní sklo a tónovaná okna, elektricky ovládaná přední a zadní okna,
- ochranné mřížky světel, přídavná mlhová světla, s ochrannými mřížky,
- plechové nárazníky,
- 2 zpětná vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka,
- autorádio s kazetovým přehrávačem, ovládáním pod volantem a informacemi na
přístrojovém panelu,
- počítač motohodin,
-ovládací panel pro výstražné zařízení,které je umístěno na kabině v podobě světelné rampy umožňující použití zábleskových světel, ale i rotačních majáků,
- přední maska opatřena dvěma zábleskovými světly,
-zadní část vozidla rotační maják a záblesková oranžová rampa s naprogramovaným ovládáním,
 – vozidlová radiostanice Motorola,
- osvětlovací lampa pro čtení map,
- úchyty pro upevnění dýchacích přístrojů v opěradlech, sedadla nasměrovaná ve směru jízdy( Saturn S7),
- zásuvka pro nabíjení akumulátorů vozidla a zařízení pro plnění vzduchu se signalizací zapojení,
- držák požárního světlometu na čelní masce kabiny,
- ochranný rám vpředu vozidla,
- řízení s hydraulickým posilovačem,
- zařízení proti zablokování kol ABS.

Motor RENAULT V.I.DCI 6 AC+J01
- maximální výkon 158 kW (215 k) při 2 400 ot./min. (možno dodání silnějšího motoru),
- vysokotlaké vstřikování COMMON RAIL,
- zařízení pro startování za studena,
- motorová brzda na výfuku,
- palivová nádrž 130 l,

Převodovka
- 6 synchronizovaných rychlostí vpřed a 1 zpátečka,
- pomocný náhon a přídavná převodovka,
- uzávěrky diferenciálů, redukce 4×4,

Nástavba
- skeletová konstrukce je svařena z nerezových ocelových profilů opláštěných hliníkovým plechem.
- vnitřní stěny z hliníkového plechu,
- potrubí, spojovací a další použité materiály jsou nekorodující,
- plastová nádrž o objemu 3 500 litrů, přepadové zařízení, ventil pro úplné vyprázdnění, automatický ventil zabraňující přeplnění při čerpání z hydrantu, elektronický ukazatel hladiny, nádrž je vybavena účinnými vlnolamy,
- plastová nádrž na pěnidlo o objemu 350 litrů je integrovaná s nádrží na vodu, vybavená ventilem pro úplné vyprázdnění a elektronickým ukazatelem hladiny,
- okolo celé nástavby (včetně zadního nadkolí) je vozidlo vybaveno sklopnými stupačkami.

Prostor autočerpadla
- vozidlo je vybaveno čerpadlem Ruberg R 30/2,5. Čerpadlo je vícestupňové odstředivé požární čerpadlo.
Jmenovitý průtok vody:
- nízkotlaký provoz 2400 l/ min. vysokotlaký provoz 250 l/min při tlaku 0,8Mpa a 4 Mpa,
- použité materiály umožňují využití chemicky znečištěné vody nebo také mořské vody bez rizika poškození
čerpadla.
- samonasávací systémem typu Membramat.
- zařízení proti zamrznutí až do –25 st. C (dvouplášťové vyhřívané čerpadlo),
- druhé nezávislé topení v protoru čerpadla,
- čerpadlo je vybaveno systémem stabilizace tlaku (automaticky udržuje nastavený požadovaný tlak bez zásahu obsluhy,
- přiměšovač pěnidla,
- zapínání pohonu čerpadla je elektropneumaticky v kabině řidiče,
-zařízení rychlého zásahu, naviják s 80m vysokotlaké hadice,navíjení je prováděno elektromotorem nebo mechanicky pomocí kliky. Před navijákem jsou namontovány kladky pro usnadnění vedení hadice a pro zabránění poškození vnějšího pláště hadice a nástavby.

Střecha nástavby
- na okraji střechy nástavby se nacházejí doplňková světla pro osvětlení
pracovního prostoru kolem nástavby,
- elektricky ovládaný osvětlovací stožár o výšce 6,5m a výkonu reflektorů 2×1000 W. Stožár i samotné reflektory jsou při zasunutí schovány a nepřesahují obrysy vozidla .
- lafetová teleskopická proudnice, která v přepravní poloze nijak nevyčnívá mimo obrys a střechu vozidla,dále je opatřena regulací průtoku a nastavení kompaktního proudu. Umožňuje rychlý zásah pěnou bez nějakých dalších přídavných zařízení.

Technické parametry
Délka vozidla 7580 mm
Šířka vozidla 2480 mm
Výška vozidla 3180 mm
Přední nájezdový úhel 27 °
Zadní nájezdový úhel 24°

Vozidlo vybaveno:

- kropícími tryskami na přední části vozidla,ovládané z kabiny řidiče (možnost i přiměšování dekontaminačních prostředků),
- 5× dýchací přístroj SATURN S7 + 4 náhradní tlakové láhve,
- kalové čerpadlo 380V,
- třídílný požární žebřík,
- elektrocentrála 1×380V 2×220V 4,5kW (slouží také k napájení stožáru s osvětlením),
- držák navijáku na předním nárazníku vozidla,
- 3ks záchranářských lan,
- VRVN,
- přetlakový ventilátor HURICANE,
- motorovou pilou,
- 3 nepřetlakové obleky,
- 4 ruční svítilny,
- 2 ruční vysílačka MOTOROLA,
- sada vakuových dlah,
- vakuová matrace,
- zdravotnický batoh a
- základní požární výbava dle vyhlášky , vše bylo dodáno k vozidlu od dodavatele
Do budoucna se počítá s dalším vybavením vozidla o vyprošťovací zařízení, na které jsou již připraveny úchyty.

Článek napsal a nafotil Michna Jaroslav SDH Strážnice
Sdílet