Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Boj hasičů se sněhem

Vykolejená lokomotiva ve sněhové závěji.

V sobotu 12. 3. 2005 v 02.05 hod. byl vyhlášen poplach pro pražskou jednotku drážních hasičů z požární stanice Chodovská. Jednotka tedy vyjela vozem TA – S3T/ technická Tatra 8×8 do železniční stanice Nová Ves pod Pleší/St. kraj, k ohlášenému vykolejení motorového osobního vozu. Po příjezdu na místo bylo zjištěno, že se nejedná o vykolejený osobní vůz, ale o vykolejenou lokomotivu, která ho jela vyprostit ze sevření ve sněhové závěji. Během cesty k této události měla díky sněhu také problémy další vyprošťovací souprava ČD.
Jednotka HZS ČD Praha po dojezdu k místu události musela jít cca 700 m pěšky hlubokým sněhem, protože ke kolejím nevedla žádná přístupová komunikace. Když se konečně probojovala na železniční trať, tak za pomoci lopat začala odhazovat sníh od vykolejeného podvozku lokomotivy. Z fotografií je vidět, kolik sněhu napadlo. Vykolejený podvozek lokomotivy se nacházel pod cca 1.5 m vrstvou téměř zmrzlého sněhu. Během těchto prací se na místo dostavil nehodový vlak ČD. Jeho mistr rozhodl, že samotné nakolejení lokomotivy a následné vyproštění osobního motorového vozu bude pro špatnou viditelnost a povětrnostní podmínky pokračovat až v dopoledních hodinách. Jednotka tedy dokončila odklizení sněhu z podvozku a poté se vrátila na základnu k vystřídání nastupující směnou B. Ta v zápětí vyrazila na místo a ve spolupráci s nehodovým vlakem provedla nakolejení lokomotivy a vyproštění motoráku ze sněhového sevření. Odklizení takového množství sněhu byla opravdu chlapská rachota.
V tuto sobotu po celé republice sníh zapříčinil ještě několik dalších vykolejení či uvíznutí vozidel Českých drah a to i sněhového pluhu.
Sdílet