CAS 32 – Tatra 138
Repasovaná CAS 32 – Tatra 138, aneb za málo peněz hodně muziky.
Skvělá renovace výjezdového vozu CAS 32 – Tatra 138, pocházejícího z roku 1971, provedená vlastními silami členů SDH Olbramovice, která se podařila za minimum prostředků. Celkové náklady na renovaci vozu jsou ve výši 121.871 Kč. Hlavní podíl na ní měl krom řady jiných hasičů i civilistů pan František Zoul, velitel jednotky, jinak hasič z povolání.Z rozpočtu byl pořízen nový motor a vyřazené vozidlo CAS 32 – Tatra 148. Z něj byla sejmuta nástavba, která se nacházela v mnohem lepším stavu, než ta na původním voze. To samé se dá říct i o kabině, která byla skoro jako nová. Po montáži nového motoru se na starý vůz namontovala nástavba a kabina. Z nástavby bylo odstraněno pěnidlo, čímž se zvýšil objem vodní nádrže na 6.600 litrů. Pěnidlo se nyní vozí v barelech na nástavbě. Po montáži nástavby byl proveden nástřik celého vozidla. Dále se musel vyřešit drobný problém a to umístění výstražné rampy AZD 530. Protože kabina pochází z vojenského vozu, má tudíž na střeše poklop. Ten překážel klasickému uchycení rampy. Nakonec byl vyroben držák, na který se rampa namontovala. Díky tomu je trochu předsunuta mimo plochu střechy. Když bylo vše dokončeno, nastal další problém. Nefungoval náhon na čerpadlo. Olbramovičtí hasiči si s tím nakonec poradili díky radám zaměstnanců firmy Komet.
Dnes tedy díky nové kabině a motoru vozidlo vypadá jako klasická Tatra 148, ale dle OTP se musí uvádět stále údaj Tatra 138.
Soutěžící kategorie č.1











načíst další obrázky ↓