Středa 24. dubna 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Fire Captain – recenze

Jedná se bezpochyby o jednu z nejlepších hasičských her na světě.Hra je stavěná na skvělé grafice a díky spolupráci s hasiči je také propracovaná do největších detailů.Avšak vše má své klady a zápory.

Klady

1) hra má 13 skvělých misí
2) množství techniky pro zásahy
3) možnosti hasičů při likvidaci zásahu
4) množství zásahů od vyprošťování až po prevenci backdraftu
5) přehlednost hry a techniky
6) možnost výběru jedné ze 4 národností což je znát na vzhledu techniky
7) multiplayerová hra až pro 4 hráče
a v neposlední řadě také cena hry a to pouhých 299 ,– plně v českém jazyce

Zápory

1) horší propracování stínů (např u automobilů je to vidět nejvíce)
2) ze začátku se hra trošičku seká a při příjezdu posil se musí vícekrát otočit kamerou než se zorientujete
3) ztratily se některé detaily u aut ve srovnání s Fire Department např u automobilu Dennis
4) často se stává že nestihnete uhasit požár a již vám na mapě svítí jiný bod kde máte zrovna zasahovat
5) není možné svévolné povolání posil
a v neposlední řadě…chybí tam TATRA :-)

Hra se dá hrát ve třech různých obtížnostech,vždy po ukončení mise jste zhodnoceni jako velitel zásahu kde vám podle rozsahu požáru a zranění jednotky či úmrtí v řad civilistů jsou udělovány „ocenění“.

Doporučuji si hru ukládat po dokončení jednotlivých úkolů. Sám jsem to pocítil když jsem s vyplazeným jazykem hrál půl hodiny jedno kolo a těsně před koncem mi zahynul civilista a mise skončila neúspěšně a já s tím nemohl nic dělat než hrát kolo znovu. Mise postupně nabývají intenzity komplikací ze začátku hasíte obytnou čtvrť ,poté se vám do toho připlete několik civilistů v bezprostředním ohrožení života, také aby jste uchránili zasahující hasiče, je lepší dělat větrací otvory a když je to možné dveře rozsekávat aby nedošlo k známemu jevu nazývanému BACKDRAFT o tomto jevu více v jiném članku ;-) . Poté se také dostanete např. k požáru továrny na zábavní pyrotechniku ,požáru lesa kde musíte nejdříve zprovoznit vysílací věž která poté přivolá posilu v podobě hasičského letadla které shazující vodou dokáže uhasit velkou plochu požáru. Také se vaše jednotka dostane do potyčky s požárem v jaderné elektrárně ,ale více již v samotné hře ,která chytla nejednoho fanouška hasičiny.

Pokud se blíže podíváte tak je ve hře obzvláště výtečným způsobem nakreslena hasičská technika konkrétně např. sanitka za německé hasiče nebo za francouzské hasičský vůz CAMIVA na lesní požáry nebo např. za anglické hasiče plošina a žebřík na podvozku SCANIA. Já osobně hru stále hraji a snažím se vylepšovat taktiky hašení , zkoušel jsem hrát i MULTIPLAYER na který jsem se těšil asi nejvíce ,avšak díky připojení k internetu se mi hra poté sekala. Každopádně hru si nepouštějte v noci kdy máte jít druhý den do práce,neboť u této hry zůstanete sedět celou noc a nebude se vám chtít vstávat. Hra je dodávána v originální papírové krabici součástí balení je 1× instalační CD 1× spouštěcí CD 1× návod na kterém je ze zadní strany napsáno sériové číslo. Do roku 2006 mají vyjít další dvě hry o hasičích ,tak uvidíme jak moc to vývojáři mysleli vážně.

Nezbývá nám nic víc , než se na tyto hry těšit a do té doby si zahrajte třeba Fire Captain a uvidíte že se k této hře rádi vrátíte a když budete všímaví tak se možná i něco užitečného v oblasti požární ochrany přiučíte.

Pro požáry.cz věrný čtenář a hráč :-) Martin Říha