Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

CAS 8 – ROSS VIZA 462

Cisterna dobrovolných hasičů z Přibyslavi.

Vozidlo vzniklo jako prototyp na zemědělském podvozku Roudnických strojíren a sléváren s požární nástavbou od firmy SPS – Strojírna potůček Slatiňany. Konstrukce nástavby je z nerezových profilů a oplechování je provedeno ještě šroubováním. Na vozidle měla být původně použita kabina o 50cm delší. Sedadla, která jsou v kabině umístěna na krytu motoru, měla být umístěna za sedadly řidiče a spolujezdce, což by vozidlo na tehdejší dobu prodražilo. Přestože podvozek je vyloženě zemědělský, včetně pneumatik, dosahuje automobil úctyhodné rychlosti až 90km/h. Naopak v terénu se poměrně často používá přídavné převodovky, kdy je při obrovském předním i zadním nájezdovém úhlu třeba plíživé rychlosti. Poměrně dobrá je i stabilita vozidla v bočním náklonu. Výška vozidla je pouhých 2,9m, protože je tato technika postavena speciálně na požáry kolem tratí na Vysočině, kde je nutno podjíždět velmi nízké podjezdy, proto není na střeše umístěn ani maják, který se pneumaticky vysouvá při spuštění výstražného zařízení. Vozidlo až na drobné detaily plně vyhovuje požadavkům JPO II Přibyslav.

TTD

Rok výroby : 1997
Typ : CAS 8 /ROSS VIZA 462 – 4×4
Nástavba : STROJÍRNA POTŮČEK SLATIŇANY
Podvozek : ROSS a.s. Roudnice n. L.
Čerpadlo : ZIEGLER FP 8/8 – 2 HH
Motor : IVECO 3,9 TD, 100kW
Délka : 6.740 mm
Šířka : 2.530 mm
Výška : 2.970 mm
Celk. hmotnost : 8.290 kg
Nádrž na vodu : 2.000 l
Nádrž na pěnu : 200 l

Výbava:
Naviják 50m – 2,7 t
Dýchací přístroje SATURN 2× S-7, 2× S-5, 2× S-2
1× SATURN OXY
Vakuová matrace
Eelektrocentrála Honda 2,5 kVA
+ osvětlovací stožár 2× 500V
Motor. pila – Husqarna
Motor. rozbrušovací agregát – Husqarna
Vyprošťovací zařízení – WEBER HYDRAULIK
Rotační sněhové řetězy

Soutěžní kategorie č.2.
Sdílet