Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Interschutz 2005, část 3.

Zajímavé veletržní novinky na poli letištních požárních automobilů.

Beze sporu největší novinkou celého veletrhu Interschutz 2005 zcela jistě jsou nové letištní speciály od firmy Rosenbauer. Jedná se zcela nové vozy s označením Panther 8×8 MA5 a Panther 6×6 CA5. Na první pohled si člověk řekne, že tohle ani nemohl vyrobit poměrně konzervativní rakouský výrobce Rosenbauer. I když ve třetím tisíciletí je možné opravdu vše. Velmi futuristické tvary těchto vozidel přímo tlučou člověka do očí. Osobně se mi tyto vozidla moc líbí. Přes tu všechnu krásu se však nemohu zbavit pocitu, že nové Panthery jsou velmi podobné vozidlu Titan HPRG 8×8 od americké E-One viz www.pozary.cz/clanek.asp?… . Však to můžete posoudit sami ve fotogalerii.

Stručná TTD New Panther 8×8 MA 5 – FLF 12.500/1500/1000

Podvozek : MAN SX 40.1000–8×8, 735 kW
Převodovka : automat. Allison 6610
Kabina : hliníková, 1+2
Nástavba : hliníková
Vodní nádrž : 12.500 l / polypropylen
Pěnidlo : 2 × 750 l / polypropylen
Prášek : 1.000 kg
Čerpadlo : ND – Pumpe N 100, výkon 8.000 l/min při 10 barech
HD – Pumpe H5, výkon 300 l/min při 40 barech
Pohon : dieselmotor Deutz
Pěnový systém : Rosenbauer RVME 450 – poměr 1%, 3% a 6%
Přední lafeta 1 : Voda-pěna RM15E, průtok 1.200 l/min
Přední lafeta 2 : Prášek RM15EP, výkon 20 kg/sec
Hlavní lafeta : Voda-pěna RM60E, průtok 6.200 l/min
Naviják : 1× 80 m s proudnicí NEPIRO
Celková hmotnost : 40.000 kg
Délka : 12.000 mm
Šířka : 3.000 mm
Výška : 3.600 mm
Max.rychlost : 145 km/h
Zrychlení 0 – 80 km/h : 25 sec

New Panther 6×6 CA 5 je postavený na podvozku Rosenbauer s motorem Caterpillar, převodovkou Twin Disc. Podrobnosti o něm zde v budoucnu uvedeme.
Další letištní vozy od firmy Rosenbauer na veletrhu jsou Simba 8×8 s hasícím ramenem, která je ve výjezdu frankfurtských letištních hasičů a dále dva Panthery klasického provedení. Jeden 6×6 od australských hasičů, podobný máme i v Praze a druhý 4×4 od japonských hasičů.

Další firmou, která na veletrhu představila klasické letištní speciály je Eurofire Iveco-Magirus. Jedná se o známé vozidla s označením Dragon X 6 a SuperDragon X 8. Kromě těchto speciálů byl zde od této firmy ještě letištní automobil na robustním podvozku Iveco Cursor a další na podvozku Iveco 310. V rámci koncernu Eurofire zde byl také letištní speciál na podvozku Renault s nástavbou Camiva.

Další stánek, kde bylo možné spatřit nové letištní speciály, patřil italsko-špaňelskému koncernu Protec-Fire S.A. U něj byl vystaven speciál na podvozku MAN letištních hasičů Paderborn/Lippstadt a další letištní vůz hasičů Namibia Airports Company. U tohoto stánku byl ještě letištní automobil na podvozku MAN TGA 28.400 pro asijského zákazníka.

Kromě vozidel bylo na veletrhu k vidění i několik kontejnerů pro letištní hasiče. Nejvíce zajímavým ,,exponátem,, který se týkal letiště, byl požární trenažér od výcvikového centra frankfurtských letištních hasičů. To je natolik zajímavá věc, že o něm bude v blízké budoucnosti samostatný článek.

Sdílet