Sobota 29. července 2017, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Partner & VIP: Pavliš a Hartmann 970x150 OK

Vyprošťovací automobil AV 30 – T 815

Mezi mobilní techniku HZS hl. m. Prahy byl v letošním roce zařazen unikátní vyprošťovací automobil (VYA) typu AV 30 na podvozku T 815, vyrobený v ČKD Mobilní jeřáby, a.s.

Podvozek:
Nástavba je montována na čtyřnápravovém podvozku Tatra T815 J21 8×8 EURO II Pro stabilizaci jeřábu byly použity tři páry konstrukčně odlišných opěr. První pár opěr je umístěn mezi koly první a druhé přední nápravy. Druhý pár je umístěn přibližně uprostřed vozidla a opěry se vysunují do strany. Třetí pár opěr je umístěn na zádi vozidla. Tyto opěry jsou určeny pro kotvení jeřábu při vyprošťování (dvoupolohové patky opěr umožňují použití jednak na zpevněném povrchu – ploché patky, jednak zarytí do země při vyprošťování v terénu – „rycí“ poloha patek).

Jeřábová nástavba:
Otočný svršek, ovládání, kabina a kapotování jeřábu jsou konstruovány tak, aby byly zachovány jeřábovací schopnosti stroje. Je použit elektronický indikátor přetížení SLI 05 D a indikátor vysokého napětí IVN. Čtyřdílný výložník má dva hydraulicky výsuvné díly a poslední (čtvrtý) je vysouván přečepováním. Jeřáb je vybaven kladnicí s třemi kladkami o nosnosti 30 t.

Vyprošťovací zařízení:
Vlastní vyprošťovací zařízení sestává z dvakrát lomeného, hydraulicky ovládaného ramene s vyprošťovací a transportní vidlicí. Rameno je doplněno hydraulickým navijákem Ramsey (USA) o tahu v laně 20 t. Naviják je vybaven lanem délky 70 m, což umožňuje vyprošťovat vozidla ze vzdálenosti větší než 60 m. Konstrukce navijáku umožňuje vytažení lana tahovou silou ručně bez nutnosti odvinutí hydraulikou Vyprošťovací vidlice je seřiditelná pro různou rozteč kol vlečených vozidel a také umožňuje změnu vyložení za vyprošťovacím jeřábem (teleskopické, hydraulicky vysouvané rameno). Při zdvižení vyprošťovaného vozidla vidlicí se zamknou hydraulické zámky zvedacích válců a vidlice je tak aretována pro transport. Nosnost vidlice je 7,5 t.

Sněhová radlice:
Součástí zvláštní výbavy automobilu je čelní sněhová radlice PSS 26 o šířce 2600 mm. Radlice je seřiditelná hydraulicky jak ve svislé, tak i vodorovné rovině (lze ji natočit do šikmé polohy do obou stran vozidla). Veškeré manipulace s radlicí jsou velmi snadné a jsou prováděny z panelu, umístěného do kabiny řidiče vozidla. Radlici lze snadno namontovat na vozidlo a demontovat z vozidla, včetně odpojení hydrauliky ovládání pomocí rychlospojek. Spodní hrana radlice je obložena gumou.

Základní parametry automobilu:
D x Š x V: 11 000 × 2 50­0 × 3 700 mm
Délka včetně radlice: max. 12 000 mm
Celková hmotnost: 32 000 kg

Informace a fotografie převzaty ze stránek: www.ckd-jeraby.cz
Sdílet
Banner VIP: Vochoc 970x150 OK