Pátek 18. ledna 2019, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Partner: Nordex 970x150 Dafo OK

Nebezpečná chemická nehoda

Kungsbacka, Švédsko, březen 2005Dne 28. února 2005 vykolejila na jih od města Göteborg ve Švédsku vlaková souprava s 12 vagony, naložená 700 tunami chlóru. Lokomotiva a 3 první vagony se dostaly mimo koleje. Zbylých 9 vagonů bylo vyprázdněno a odklizeno.

Kungsbacka, Švédsko, březen 2005

Dne 28. února 2005 vykolejila na jih od města Göteborg ve Švédsku vlaková souprava s 12 vagony, naložená 700 tunami chlóru. Lokomotiva a 3 první vagony se dostaly mimo koleje. Zbylých 9 vagonů bylo vyprázdněno a odklizeno.

I týden po nehodě byla lokomotiva a 3 vagony s nákladem chlóru stále na místě.
Zbylé vagony byly poškozeny a zaklíněny do sebe, což velice komplikovalo jejich vyprázdnění. Vzhledem k vysoké hmotnosti a riziku bylo třeba oddělit cisternu od podvozku vagonu, aby bylo možné havarovaný vagon odstranit. Odřezávání cisterny s chlórem od podvozku standardním způsobem by mohlo být velmi riskantní, protože chlór nesmí být zahříván. Proto se rozhodla záchranná služba města Göteborgu pro použití „studené“ řezné metody pomocí vodní trysky.
Vzhledem ke svým odborným znalostem v oblasti řezání vodním paprskem
byla požádána firma Cold Cut System AB o pomoc při odstraňování nehody.
První část řezání byla provedena použitím řezné konzoly. Jedná se o nástroj, který je určen pro dlouhé, rovné řezy. Byly nainstalovány 2 řezné konzoly, které pracovaly v sérii. Druhá část byla odřezána obloukovým řezným nástrojem.
Při zásahu byla střídavě použita 2 vozidla vybavená řeznou hasicí jednotkou Cobra.
Na vagonu byly provedeny 4 řezy, které umožnily zdvihnutí cisterny. Odřezání cisterny trvalo 6 hodin. Podle záchranného týmu a železniční společnosti SweMaint práce firmy Cold Cut System AB ušetřila podstatnou část nákladů za práci, čas i riziko.

Autor: Nordex agentur


Prezentace ke stažení zde (PowerPoint 1,2 MB)
Sdílet
Banner ZHT OK