Čtvrtek 25. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Osvětlovací systém Peli RALS 9440

Představujeme vám osvětlovací systém Peli RALS 9440, který serveru POŽÁRY.cz na testování zapůjčila firma MIPESA., jenž je dovozcem těchto světel.

Při prvním pohledu na tuto svítilnu si každý řekne, co to je? Takhle velká baterka v dnešní době, kdy se všechno zmenšuje. Omyl, žádná baterka! Jedná se o nejnovější přenosný systém PELI RALS 9440, který je vhodný pro rychlé osvětlení daného místa, jako např. uzavřených prostor, roklí, říčních kanálů, prostě všude tam, kde nelze použít generátorová světla. Světelný výkon bez problémů přesáhne výkony tradičních osvětlení. S osvitem okolí v rozsahu 120° a svítivostí až 2400 lumenů bude stačit pro bezpečné osvětlení pracovního prostoru.

Systém Peli RALS 9440 je nástupcem předchozí úspěšné řady 9430, kterou vám server POŽÁRY.cz představil v recenzi již v roce 2009, viz tento článek.

Oproti verzi 9430 se liší model 9440 kromě zcela jiného tvaru a celkové konstrukce zejména intenzitou svícení, která dosahuje u novinky podstatně vyšších hodnot. Toto je však díky použití nejmodernějších technologií logické.

Postup při uvedení systému RALS 9440 a jeho následnému ustavení je velmi jednoduchý, což dokazuje přiložené video. Po odjištění se odaretují tři patky, které se zajistí, následně je možné vysunout teleskopick s LED lampou, které dosahuje výšky 215 centimetrů. Lampa je osazená 10 Next-Generation Led diodami, které svítí při plném výkonu 2400 lumeny. Při tomto plném výkonu baterka vydrží svítit 3 hodiny. Jakmile je zapnuto v tak zvaném high – polovičním režimu, tak je její svit 1200 lumenů a výdrž je díky tomu 6 hodin. I poloviční svícení je však dostatečné pro běžnou činnost.

Celková váha osvětlovacího systému je 7 kg což je při představě stativu a dobíjecí baterie, která je nejnovější v této kategorii Ni-MH, vskutku malá hmotnost. Samozřejmostí je i indikátor stavu nabití akumulátoru, který ukazuje buď plnou kapacitu – zeleně, popřípadě poloviční – oranžově, nebo červeně při potřebě dobití AKU. Životnost akumulátoru je dána 300 cykly nabití.

Součástí balení je i napájecí adaptér, který je na 230 V, tudíž v případě potřeby stačí elektrocentrála, kterou má dnes většina hasičských vozidel a světlo se může bez problému dobíjet při svícení. Samotné nabíjení na 100% kapacity AKU trvá přibližně 8 hodin. Systém RALS 9440 se vyrábí ve dvou barevných odstínech, a to buď ve žluté, která je typická pro firmu Peli, nebo v černé.

Díky kvalitnímu zpracování a dobrému materiálu, ze kterého je celý výrobek vyroben je veškerá údržba a manipulace velice jednoduchá. Přenášení na místo určení je díky popruhu velice pohodlné.

Závěr testu je jednoznačný, jedná opět o velice povedený výrobek od firmy Peli, který zaručí uživateli 100% spolehlivost. Jediné, co lze vytknout systému RALS 9440, je nemožnost otočit světlem do strany, což lze samozřejmě vyřešit otočením celého světla. Menší slabinou může být také to, že ,,baterka" není v žádném přepravním obalu, což může vést k jejímu možnému poškození během transportu. Toto však je řešitelná věc. I přes tyto dvě drobnosti Peli RALS 9440 lze jen doporučit.

Osvětlovací systém Peli RALS 9440 je horkou novinkou a tudíž ho má v užívání zatím jen jedna JPO u nás, díky svým dobrým vlastnostem jistě najde své místo i u dalších hasičských jednotek, jako tomu bylo v případě jeho předchůdce, úspěšného modelu RALS 9430.

Cena osvětlovací systému RALS 9440 je 37 221,– s DPH. Kontakt na dovozce: www.mipesa.cz/

provozní parametry Peli RALS 9440

Sdílet