Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Požár lůžkového vagonu

Jednotka HZS SŽDC Praha vyjela včera, 9. 1. 2011 kolem osmé hodiny ranní k nahlášenému požáru lůžkového vagonu v prostorách Odstavného nádraží jih ve čtvrté městské části.

Požár ohlásili zaměstnanci nádraží, k události vyjela jednotka s technikou CAS 24 a CAS 32. Vzhledem k tomu, že se hořící vagon nacházel ve stejném areálu, jako mají pražští drážní hasiči svojí stanici, trvala jim cesta k zásahu ani ne minutu.

Po příjezdu na místo dostal velitel zásahu informaci od přítomných pracovníků depa o tom, že hoří zřejmě uprostřed vagonu s tím, že plameny zasáhly nejprve spodní část vozu. Z vagonu vycházel hustý dým, proto byl proveden průzkum uvnitř v dýchací technice s natažením nezavodněného proudu C. Zaměstnanci VZ dále sdělili, že se požár pokusili uhasit před povoláním hasičů pomocí práškových hasících přístrojů, což se jim dle následného zjištění i podařilo. Průzkum uvnitř vozu byl na ohnisko negativní, byly nalezeny pouze z části požárem zasažené výduchy klimatizace ve dvou ložních kupé a topení. Vnitřní prostor byl pomocí přetlakové ventilace odvětrán, část nad klimatizační jednotkou zkontrolována pomocí teploměru Auer.

K požáru byl povolán vyšetřovatel příčin požáru HZS hl. m. Prahy a také vyšetřovatel ČD. Předběžně stanovená příčina vzniku je technická závada na motoru klimatizace, který se nachází ve spodní části vozu pod podlahou. Přímá škoda dosahuje cca 50.000,– korun, následná na lůžkovinách, zasažených kouřem bude vyčíslena později.

Sdílet