Pátek 26. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Středa u pražských drážních hasičů

Směna A jednotky HZS SŽDC Praha zasahovala dne 12. 1. 2011 u čtyř mimořádných událostí, pátá byla ohlášena dnes, 13. 1. 2011 v časných ranních hodinách.

Nejprve vyjela jednotka v dopoledních hodinách na autobusové nádraží Praha – Florenc, ul. Pod výtopnou,kde došlo k poškození podezdívky u drážních objektů vlivem kořenů stromu, který hrozil pádem na budovu či projíždějící autobusy. Na jeho likvidaci byla použita motorová pila z koše automobilové plošiny MP-27. Když už byla jednotka na Florenci, provedla dále prořezání stromu u návěstidla v ústí Negerliho viaduktu.


Další výjezd následoval v pozdním odpoledni. U železniční zastávky Praha – Holyně došlo vlivem oteplení k razantnímu tání sněhu, voda z něj se přeměnila v malý potok, který tekl po komunikaci přes železniční přejezd, kde hrozilo zaplavení elektronického zabezpečovacího zařízení.

Jednotka na místě provedla pomocí ženijního nářadí malý výkop, aby voda mohla snadněji odtékat. Dále bylo zjištěno mírné podemletí kolejí, o čemž byl informován odpovědný pracovník dráhy.


Jen několik minut po návratu z Holyně byl vyhlášen opět poplach. Byla oznámena osoba, kterou měl dle hlášení přejet pod barrandovským skalním masivem vlak. Toto se po příjezdu jednotky na místo případu průzkumem potvrdilo. Přivolaný lékař pražské záchranky mohl u muže pouze konstatovat smrt vlivem mnohačetných devastujících poranění.

Jednotka zajistila místo nehody, následně VZ vydal pokyn k částečnému obnovení provozu při snížené rychlosti projíždějících vlaků z důvodu zachování bezpečnosti pro zasahující složky IZS. Drážní hasiči poté, co dojela k místu náhradní vlaková souprava, provedli nouzové přetransportování zhruba 200 cestujících z postiženého vla­ku.

Po ukončení šetření byla provedena očista hnacího vozu pantografové jednotky pomocí vody a ženijního nářadí, následně bylo od lidských ostatků vodou a desinfekčním prostředkem očištěno i kolejiště. Vzhledem k rozsahu čištěné plochy si VZ na místo vyžádal příjezd druhé cisterny/CAS 32 z důvodu nedostatku vody. Jednalo se o sebevraždu.

<

Čtvrtý případ zaregistrovala osádka CAS 24 při návratu ze sebevraždy. Jednalo se o dopravní nehodu přímo před stanicí HZS SŽDC Praha na ulici Chodovská. Došlo zde ke střetu osobního automobilu a dodávky, její řidič z místa ujel. VZ na místo okamžitě povolal záchrannou službu a policii.

Hasiči provedli průzkum, nejprve zajistili místo nehody, v dostatečné vzdálenosti za cisternu umístili reflexní výstražné kužely, které však stejně nějaký vůz smetl ze silnice, v osobním automobilu, na kterém bylo vykonáno protipožární opatření, se nacházel řidič bez viditelného poranění a při vědomí. Stěžoval si však na brnění nohou a nacházel se ve stavu šoku.

Po příjezdu záchranné služby byl muž z vozidla vyjmut a po jeho zajištění transportován k ošetření do jedné z pražských nemocnic. Policie nehodu zadokumentovala, hasiči následně uklidili komunikaci od střepů a zlikvidovali malý únik provozních náplní.


Pátý výjezd byl oznámen v dnešních časných ranních hodinách, z Prahy k němu vyjel velitelský automobil s drážním vyšetřovatelem, protože se již jednalo o zásahový obvod pobočné stanice Kralupy nad Vltavou, k zásahu tak vyjela tamní drážní jednotka a další složky IZS. Jednalo se o osobu, sraženou motorovým vlakem ve Slaném. Ze střetu si žena odnesla mnohočetná poranění. Přivolaným záchranářům se jí podařilo přivést zpět k životu, nakonec však svůj boj o něj prohrála.

Sdílet