Úterý 19. října 2021, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Light Fire Attack Vehicle(LFAV)

Lehký zásahový automobil z Asie.

Jedná se o lehký zásahový automobil, který byl k vidění na letošním veletrhu Interschutz v Hannoveru. Jeho výrobou se zabývá singapurská firma ComfortDelGro Engineering ve spolupráci s německo-francouzským konsorciem Gimaex/Schmitz.

Vozidlo je postaveno na robustním terénním podvozku Bucher DURO 4×4 v úpravě pro armádu. Jeho starší provedení poháněl výhradně agregát Iveco, letos představená verze má hnací jednotku Detroit Diesel. Samozřejmě motory lze montovat alternativně dle přání zákazníka. Kromě jiného motoru byl na automobilu LFAV oproti starému provedení výrazně změněn hlavně design. Zejména se to týká přední části. Nové provedení působí velmi moderním dojmem. Vyrábí se ve dvou verzích a to jako čtyřmístný otevřený vůz s plachtovou střechou, nebo čtyřmístný uzavřený vůz s pevnou plastovou střechou a dveřmi, které se vyklápějí nahoru, podobně, jako je tomu u některých sportovních automobilů.

Vybavení LFAV tvoří dvě čerpadla Gimaex/Schmitz – vysokotlaké(wapka) s navijákem 20 m a nízkotlaké. Nádrž na hasební látku má objem 50 l pro wap. Nízkotlaké čerpadlo je napájeno z hydrantové sítě či cisteren. Ve střední části automobilu se nachází monitor o průtoku 3000 l/min. Dále se ve voze nachází vyprošťovací zařízení Lukas, konkrétně je ukryto v regálu pod podlahou, jeho hnací jednotka o provozním tlaku 800 barů je integrována ve střední části LFAV. Požární hadice se nacházejí vzadu, hned vedle čerpadla, ostatní příslušenství je ukryto v úložném prostoru z boku pod podlahou vozu. Osádka LFAV, kterou tvoří družstvo 1+3, má k dispozici velmi komfortní sedačky. Ty mají kromě řidiče integrované DP v opěradlech.

LFAV se používá u singapurských hasičů resp. jednotek CO k nejrůznějším typům zásahů od dopravních nehod, chemických havárií až po požáry v těžko přístupném terénu. Věřím, že by podobný typ automobilu našel své uplatnění i v naší republice.

TTD LFAV

Výrobce : ComfortDelGro Engineering/ Gimaex/Schmitz
Podvozek : Bucher DURO 4×4

Staré/nové provedení

Motor :
řadový čtyřválec IVECO TD EURO 3, 2.8 l
řadový šestiválec Detroit Diesel VMD 642 LB, 4.2 l
Výkon : 142 koní při 3600 ot/min/ 160 koní při 3000 ot/min
Max. točivý moment : 320 Nm/1500 ot/min/ 395 Nm/2800 ot/min
Max. rychlost : 110/130 km/h
Brzdy : ABS, předek kotoučové, zadek bubnové
Tuhé nápravy
Rozvor : 3.400 mm/3.230 mm
Délka : 5.400 mm
Šířka : 2.200 mm
Výška : 2.100 mm
Hmotnost : 4.500 kg/5.800 kg
Poloměr otáčení : 12.5 m
Čerpadlo : nízkotlak 1900 l/min při 7 resp. 10 barech
Max. sací výška : 3 m
Wap : 20 l/min při 150 barech, nádrž 50 l
Pěnové zařízení : ONE-SEVEN(CAFS) 50 l
Monitor : průtok 3.000 l/min
Generátor : 3.5 kVA
Sdílet