Sobota 5. října 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

KHA Mercedes Benz ACTROS 3354 6×6

Letištní požární automobil je určen k záchraně lidských životů při mimořádných leteckých událostech, k hašení požárů, k vyprošťování havarované techniky na letištních plochách a v jejich blízkosti.

Požární vozidlo je konstruováno pro podmínky vojenských požadavků vyplývajících z normy ICAO a předpisu MDS letiště L 14, kategorie letišť 5 pro potřeby Armády České republiky a využití v rámci NATO. Zároveň plní požadavky vyhlášky MV číslo 49/2003 Sb., o technických podmínkách požární techniky a dále zákona 56/2001 b., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, prováděcí vyhlášky 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti.

Automobil patří do těžké hmotnostní kategorie nad 14 tun celkové hmotnosti, s rozšířeným požárním příslušenstvím, uloženým v požární nástavbě, je určen pro speciální použití ve smíšeném provozu.

Rozměry:

Délka – 10.070 mm
Šířka – 2.545 mm
Výška – 3.760 mm

Hmotnost:

Největší technicky přípustná hmotnost : 33.000 kg
Největší povolená hmotnost : 28.000 kg

Podvozek:

Mercedes-Benz-ACTROS 3354 A 45 6×6 EURO III
Výkon motoru : 395 kW/ 1.800 ot/min zrychlení : 0–80 km/h max. za 40 s
Brzdový systém : ABS + AZR
Převodovka : automatická
Max.rychlost vozidla : 104 km/h s omezovačem
Kabina osádky : 1 + 5

Nástavba:

karoserie ocelová, lepené oplechování, plechy oboustranně zinkované
nádrž na vodu 9.500 litrů, nádrž na pěnidlo 1150 litrů, prášek 250 kg
nárazníkový monitor Q = 800 litrů/min
střešní monitor, automatické ovládání z kabiny, kombinované s manuálním Q = 4.500 litrů/min
čerpací agregát, kombinace nízkotlak 6.500 litrů/min/0,8 M­Pa, vysokotlak 400 litrů/min/ 4,0 MPa
lanový vyprošťovací naviják 5.440 kg
osvětlovací stožár 2× 500 W s elektrocentrálou Honda EZ 2200, výkon 22 kVA
radiostanice Motorola GM 380

Zpracoval : Václav Hakl
Sdílet