Pátek 26. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Vzniká nová firma na výrobu požárních vozidel

Sice na poslední chvíli, ale přesto jsme byli pozváni v sobotu 8. 10. 2005 na Den otevřených dveří pobočného závodu firmy Ziegler v Mühlau u Chemnitz. Akce se konala ve všech výrobních halách a prostorách firmy, včetně přilehlých odstavných ploch.

Hned po příchodu do vstupních prostor závodu byl každý návštěvník řadou čerpadel směrován ke vstupu, kde byl osobně přivítán a uveden do hlavní haly s občerstvením. Na volných plochách byla od rána předváděna vystavovaná automobilová technika včetně kontejnerů a výškové techniky, ve výrobních halách byly ukázky rozestavěných vozidel a prezentace spolupracujících a sponzorských firem. Po krátkém přivítání hostů, sponzorů a všech návštěvníků přišel v 11 hodin na řadu zlatý hřeb programu – předání 1500. hasičského vozidla vyrobeného v pobočném závodě v Mühlau. Zástupcům obce a hasičské jednotky byly předány doklady, symbolické klíče a hlavně registrační značka s příznačným číslem 112. V rámci Dne otevřených dveří byla zahájena i speciální cenová nabídka na čerpadla Ziegler, která trvá do konce roku.

Závod v Mühlau vyrábí požární techniku letos 13. rokem a je jedinou dceřinou firmou hlavního závodu firmy Ziegler v Giengenu. Zabývá se zejména výrobou malých požárních vozidel, speciálních technických vozidel a výrobou kontejnerů. Ročně jich vyrobí kolem 150 ks, zatímco hlavní závod v Giengenu se zabývá výrobou žebříků, plošin a letištních speciálů. Těchto vozidel vyrobí ročně 500 – 600 ks. Dále se firma zabývá výrobou přenosných stříkaček, kterých se jen v ČR prodalo více než 100 ks.

Z technických zajímavostí výroby je třeba zmínit patentovaný systém čerpadla Trokomat s automatickou ochranou proti kavitací!, dále vlastní výrobou široké kabiny MAN, kdy z originálních dílů MAN zůstává pouze čelní sklo a přední maska!, zbytek je vlastní výroba (Al, ocel, plast). U malých vozidel stojí za zmínku patentovaný základ nástavby, který je VČETNĚ 700 litrové integrované nádrže jeden plastový výlisek nepodléhající korozi s možnou montáží na různé druhy podvozků. Vozidla se vyrábějí v provedení 1+3, 1+5 a 1+8, nádržemi 1600 l (standard v SRN), dále 4000 a max. pro speciály 5000 litrů vody (dálnice, tunely, chemické provozy). Výkony čerpadel jsou 1100, 2000 a 3000 litrů za minutu při tlaku 10 barů.

Nejdůležitější zpráva přišla až na závěrečné tiskové konferenci, které se za českou stranu zúčastnili zástupci SP Slatiňany s.r.o., Hasičská a záchranářská Alarm Revue, Hasiči České republiky o.s. a příslušníci HZS Libereckého kraje. Obchodní ředitel firmy Ziegler pan Dr. Rolf Schildknecht zde oznámil vznik nové společnosti Ziegler – THZ s.r.o. (GmbH) se sídlem ve Slatiňanech s majetkovými podíly 75% firma Ziegler Giengen, 25% SP Slatiňany. Firma vzniká ke dni 1. ledna 2006 a bude sídlit ve vyčleněných prostorách THZ ve Slatiňanech.<

Hlavní tři cíle nově vznikající firmy jsou:
1. užší, lepší a kvalitnější spolupráce při výrobě nových požárních vozidel (vyrobit v České republice podobný závod jako v Mühlau),
2. vývoj nových požárních vozidel určených pro český trh – podvozek vyrobí hlavní závod Giengen, nástavbu zrealizuje po konzultaci se zákazníkem Ziegler–THZ s.r.o.,
3. uvedení kompletního sortimentu výbavy, výstroje a výzbroje firmy Ziegler na český trh (sortiment od A do Z).

Firma vznikla přirozeným vývojem po téměř desetileté spolupráci obou firem a dodá této spolupráci nový rozměr. Představiteli nové firmy jsou za německou stranu pan Gerd Pohler (dlouholetý manažer závodu v Mühlau), za českou stranu pan Ing. Jaroslav Košťál (jednatel firmy SPS). Oba dva se na práci těší, pan Pohler hodlá využít zkušenosti se zakládáním a rozjezdem firmy v SRN, pan Ing. Košťál cítí velkou odpovědnost a úkol, ale nechce se vzdát po 16-ti letech zkušeností s vlastní firmou.
V závěru za firmu SPS vše zhodnotil pan Ing. Koštál, který vyzdvihl dosavadní spolupráci s tím, že se v průběhu roků prověřilo jako správné rozhodnutí firmy spolupracovat s firmou Ziegler, neboť kromě kvalitního podvozku je srdcem požárního vozidla právě čerpadlo. „Nabízíme kvalitní českou řemeslnou práci k precizním německým výrobkům,“ dodal na závěr.

Co na závěr? Děkujeme za pozvání, díky kterému Vás dnes můžeme s těmito novinkami seznámit, a doufáme, že se již v brzké době zúčastníme podobného Dne otevřených dveří ve Slatiňanech při oslavě x-tého požárního vozidla vyrobeného novou firmou Ziegler-THZ s.r.o. (GmbH). Zvláštní poděkování patří panu Ingo Schmidovi za pozvání a panu Jörgu Hitzlerovi za celodenní společnost se zasvěceným výkladem.

Na přiložených fotografiích máte možnost se alespoň virtuálně s námi zúčastnit popisované prohlídky.

Hasiči České republiky o. s. (text Jiří Sucharda, foto Petr Ducháček a Jiří Sucharda – foto 96)
http://hcr.kkp.cz
Sdílet