Čtvrtek 2. května 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

GCBAPr 6/48/1000 Scania

Kombinovaný automobil z Polska.

U nás neznámá polská firma AUTO-SHL S.A. Kielce postavila na podvozku Scania P124C (6×4) soudě dle fotografii poměrně slušný kombinovaný automobil. Vozidlo, které je zařazeno ve výjezdu na požární stanici JRG 10 ve městě Łódź pod označením 310[E]26, působí velmi robustním dojmem. Nádrže na hasební látky jsou o objemu 6.000 l vody, 1.000 l pěnidla a zásobník na 1.000 kg prášku. Jako čerpací zařízení je v nástavbě zabudované čerpadlo Ziegler FP48/8–2H o max. výkonu 4.800 l/min při tlaku 8 barů. Práškové hasící zařízení s označením P1000 pochází od firmy MINIMAX.

Na nástavbě najdeme dvě lafety. Jedna v kombinaci voda/pěna, druhá prášková. Dále jsou nahoře ještě žebříky a bedna na nářadí. V nástavbě, kterou tvoří ocelový skelet v kombinaci hliníkového a klasického oplechování, najdeme standardní vybavení velkých vozidel KHA včetně plnoprůtokových navijáků pro první zásah voda/pěna a práškový naviják MINIMAX. Vybavení je umístěno v roletových skříních.

TTD GCBAPr 6/48/1000 Scania

Podvozek : Scania P124C 6×4
Motor : šestiválcový turbodiesel Scania 12.000 ccm
Výkon : 309 kW/420 koní při 1.900 ot/min
Max. točivý moment : 2.100 Nm při 1.050–1.350 ot/min
Osádka : 1+2
Délka : 10.200 mm
Šířka : 2.540 mm
Výška : 3.300 mm
Nástavba : GCBAPr 6/48/1000 AUTO-SHL S.A. Kielce
Voda : 6.000 l
Pěnidlo : 1.000 l
Prášek : 1.000 kg
Čerpadlo : Ziegler FP48/8–2H
Výkon : 4.800 l/min při 8 barech a sací výšce 3,5 m
Prášek : MINIMAX P1000
Lafeta pěna/voda : ALCO
Lafeta prášek : MINIMAX
Sdílet