Pátek 26. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

MAN SHERPA 2500

Opravdový dělník do terénu.

U italského hasičského sboru VFF Levico Terme je od roku 2003 zařazen ve výjezdu parádní požární automobil. Jedná se o cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku MAN s pohonem všech kol, což je při poměrně náročném okolí Levico Terme více než užitečná vlastnost. Koneckonců název SHERPA hovoří za všechno.

Na podvozku MAN s označením 10.225 L2000, který má zvýšenou průchodnost, je namontována krátká kabina pro osádku 1+2. V její přední části je lanový naviják a masivní ochranný rám. Za kabinou je požární nástavba, ve které se nachází základní požární vybavení – hadicové příslušenství, elektrocentrála 5 KVa, hasící a dýchací přístroje, motorová pila, vodní nádrž, kombinované čerpadlo Magirus, průtokový naviják atd. Na nástavbě najdeme ženijní nářadí, savice a žebříky. Takovýto automobil by jistě pro své vlastnosti využila i celá řada dobrovolných a profesionálních hasičských sborů u nás. Jedná se o ekvivalent populárnímu Renaultu Camiva či Unimogu. Vadit by mohl snad jen relativně malý objem vodní nádrže, ten činí 2.500 l. Je to však dáno celkovou velikostí vozidla.

Stručná TTD

Podvozek : MAN 10.225 L2000 4×4
Motor : MAN 6.871 ccm
Výkon : 162 kW/ 220 koní
Převodovka : šestistupňová manuální
Max. rychlost : 110 km/hod
Vodní nádrž : 2.500 l
Čerpadlo : Magirus MAB200
Výkon : 2.000 l/min při 10 barech, 400 l/min při 40 barech
Sdílet