Čtvrtek 25. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Magirus-Kronenburg TroLF 3000

Práškový letištní automobil FLF Stuttgart.

Představujeme dnes již historický zásahový speciál Magirus-Kronenburg TroLF 3000. Jedná se o práškový hasící automobil, který byl od roku 1979 zařazen ve výjezdu letištních hasičů Stuttgart/SRN, kde dostal služební označení 1/28–1 a číslo 9. V současné době je již vyřazen, tudíž se dostal do naší sekce historie.

Magirus-Kronenburg TroLF 3000 je postaven na podvozku Kaelble KVW 900 F (4×4) a poháněn je výkonným agregátem MTU V8 Diesel – 669 kW/910 koní. S tímto motorem byl 22.100 kg vážící TroLF 3000 schopen dosáhnout rychlosti až 144 km/hod! Zrychlení 0 – 80 km/hod měl tento automobil za 17,5 sec. Na svojí dobu se jednalo o vozidlo s velmi zvláštní konstrukcí a designem celé nástavby. Uvědomme si, že v tuto dobu na letištích téměř po celé Evropě jezdila obrovská vozidla Faun, tak v tu chvíli Kaelble TroLF 3000 oproti nim působil jako malé nic, neboť jeho celková výška nedosáhla ani 3 metry.

Teď tedy něco málo k samotné nástavbě. Postavila ji v roce 1979 dnes již neexistující holandská firma Saval-Kronenburg, kterou později, konkrétně v devadesátých letech, pohltil Rosenbauer. Nástavba je rozdělena klasicky na tři části. V první je kabina osádky, uprostřed pak požární zařízení/vybavení a v zadní části je motor. Protože se v tomto případě jedná pouze o práškový hasící automobil, mnoho jiného vybavení zde není. Je zde umístěno de facto jen práškové hasící zařízení PLA 3000, tedy zásobník na 3 tuny hasícího prášku, z obou stran je pak 45m dlouhý práškový naviják. Na střeše je dvojitá prášková lafetová proudnice. Intenzita dodávaného prášku do ní je 80 kg/sec na vzdálenost cca 60 m.

Tento automobil prošel na počátku devadesátých let modernizací u firmy Magirus. Proto má označení Magirus-Kronenburg TroLF 3000. V současné době již přestal vyhovovat službě na letišti, a tak je již vyřazen z výjezdu. A dle dostupných informací se jedná o unikát, neboť byl prý vyroben jen v jediném exempláři.
Sdílet