Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

International SIMON Snorkel SS 300/ASV

Požární plošina australských hasičů CFA – Dandenong Fire Brigade.

Představujeme opět již téměř historickou plošinu od amerického výrobce SIMON s označením SS 300, tentokrát však na australském podvozku International Harvester Australia TK2670 s pohonem 8×4. Tato kloubová tříramenná plošina o maximální dostupné pracovní výšce 31,5 m se do Austrálie dodávala na počátku 80. let minulého století. Na tomto podvozku bylo dodáno také několik finských plošin Nummela/ Bronto Skylift. Na svoji dobu se jednalo o velmi moderní plošinu s dobrou výškovou dostupností vzhledem k jejímu kloubovému provedení. Nosnost pracovního koše je 360 kg, což je dostačující, a navíc je na něm namontována dálkově ovladatelná lafeta. Celkově se dá říct, měla téměř shodné pracovní parametry jako tehdejší první teleskopické plošiny. I když manévrovací schopnosti měla oproti teleskopům horší, ale to je pochopitelné. Vybavení plošiny tvoří lahve s tlakovým vzduchem pro osádku koše, hadice, sběrače, dálkově ovladatelný monitor atd. Její požární nástavbu vyrobila firma Austral – ASV. Výšková technika firmy SIMON byla v osmdesátých letech jednou z nejrozšířenějších svého druhu na světě.

Několik australských Simonů (jak SS 300, tak i SS 263), ale i kloubových plošin Bronto 30–3, mělo na ramenech i záchranný žebřík, no spíše žebříček, v místě kloubu byla pak umístěna přestupová plošinka. Na současné teleskopické plošiny je montován de facto klasický žebřík.

U australských hasičů – SA Adelaide Metropolitan Fire Service, Queenslan Fire and Rescue Service, Melbourne Metropolitan Fire Brigade, NSW Fire Brigade atd. dnes lze spatřit moderní výškovou techniku, kterou téměř výhradně dodává finská firma Bronto Skylift. Montuje se nejčastěji na švédské osmikolové podvozky Scania 114 G a 124 s pohonem 8×4. Jedná se o typy Bronto Skylift F 32 HDT a F37 HDT 2000. Tyto plošiny jsou montovány i na podvozcích Mercedes Benz K 2435 8×4. Na čtyřkolovém podvozku Scania P 94 G 4×2 se dodává menší plošina Bronto Skylift F 27 RLH. Na starších Scaniích se dodalo i několik plošin SIMON ST400 (1998) a Bronto 33–2 TI. V Austrálii je také mnoho ,,kombinovaných,, vozidel. Ty mají žebříky firmy TELE Squirt o dostupné výšce 16 m (obdoba vozidel Scania u Hong Kong Fire Brigade, i když tam to jsou plošiny Magirus Snorkel, ale dostupná výška je stejná).

TTD

Označení : International 30 Metre Hydraulic Platform
Podvozek : International Harvester Australia TK2670 8×4
Motor : šestiválec do V Detroit Diesel Allison Silver 6V92–0350 Turbo
Zdvihový objem : 9.000 ccm
Výkon : 240 kW při 2.100 ot/min
Max. točivý moment : 1336 Nm při 1221 ot/min
Převodovka : čtyřrychlostní automat Allison HTB 741
Osádka : 1+1
Rozvor : 5.840 mm
Nástavba : SIMON SNOKEL SS 300/ASV
Max. dostupná výška : 31,5 m
Max. boční vyložení : 15,3 m
Max. nosnost koše : 3–4 osoby/ 360 kg
Max. nosnost koše při bočním vyložení : 227 kg
Suchovod : 2×100 mm
Průtok lafety : 3.800 l/min

PS : Do Austrálie byla dodána samozřejmě i výšková technika jiných výrobců, ale ne v takovém počtu, jako zde uvedené značky.
Sdílet