Pondělí 21. června 2021, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Zásah hasičů u narušeného lešení pod ostravskou lávkou od unimobuňky

Profesionální jednotka hasičů z Ostravy-Fifejd zasahovala ve čtvrtek 13. 10. 2011 dopoledne v centru Ostravy při nehodě nákladního automobilu s naloženou unimobuňkou.

Ta při průjezdu pod rekonstruovanou lávkou pro pěší mezi autobusovým a železničním nádražím shodila či posunula několik příčně položených několikatunových traverz. Nehoda se naštěstí obešla bez zranění, statika lávky nad poškozeným lešením nebyla narušena.

Stavbaři ve středu dokončili hlavní část rekonstrukce lávky, která vede z Ústředního autobusového nádraží kolem železniční stanice Ostrava-střed až k nově budované části centra, nazvaného Nová Karolina. Ve středu sundávali bednění, ve čtvrtek (tj. dnes) večer měli rozebírat těžké lešení. Jeho součástí byly vodorovně položené ocelové traverzy ve tvaru písmene „i“ (tzv. íčka), souběžně s lávkou, příčně k frekventované Místecké ulici.

Řidič nákladní Tatry 815 jel ve směru z Vítkovic do centra Ostravy a vezl na korbě unimobuňku. Ta zavadila o příčně položené několikatunové traverzy. Nejméně jedna z nich spadla, další byly „alespoň“ vychýlené. Řidič vyvázl bez zranění, v osobním autě, které jelo za Tatrou 815, se podařilo řidičce včas zastavit.

Operační středisko hasičů bylo o nehodě informováno v devět hodin ráno. Na místo byla vyslána třemi vozidly jednotka Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje z nedaleké stanice Ostrava-Fifejdy.

Hasiči zajistili místo nehody a asistovali stavební firmě při odklízení všech těžkých traverz z kovového lešení nakladačem, také vydatně pomáhali při odklízení trosek unimobuňky, která zůstala po pádu ležet uprostřed silnice, včetně nebezpečných střepů skla. Hasiči nakonec důkladně zametli celou vozovku a ještě upravili přenosné svislé dopravní značení.

Poté, co statik potvrdil, že konstrukce lávky nebyla narušena, mohla být Místecká ulice ve směru do centra Ostravy opět zprůjezdněna, a to zhruba hodinu a půl po nehodě. Mezitím se před místem odklonu (přes zdejší obchodní centrum a bývalé autobusové nádraží – Policií ČR) vytvářely kolony aut, ale vozidla nemusela stát – posunovala se dál, byt někdy jela i krokem. Opačný směr (na Vítkovice, hrabovou a Frýdek-Místek) nemusel být během zásahu hasičů uzavřen.

Ať už dopadne šetření dalších okolností a viníků nehody Policií ČR jakkoliv, řidič Tatry 815 s unimobuňkou se patrně nepoučil z řady informací, záběrů a fotografií, které se v médiích objevily ve středu a ve čtvrtek po noční nehodě (v noci z úterý na středu) nadměrného nákladu na dálnici D1 v Ostravě-Přívoze. Ten se totiž napasoval do mostu přes dálnici.

por. Mgr. Petr Kůdela
tiskový mluvčí
HZS Moravskoslezské­ho kraje
Sdílet