Pondělí 1. března 2021, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Pumper Class 4 – Scania P94D

Australská caska na švédském podvozku.

Představujeme cisternu australského sboru NSW Fire Brigade. V letech 2000 – 2001 jich vyrobila firma SEM (Australian Fire Company) celkem 12 ks. Vozidlo je postaveno na švédském podvozku Scania P 94 DB 310 s pohonem 4×2 a prodlouženou kabinou CP 28. Nástavbu tvoří al. skelet s hliníkovým oplechováním, skříně s vybavením a čerpadlo Godiva kryjí hliníkové rolety s podélným madlem. Ve vybavení najdeme hadice, vyprošťovací zařízení, dýchací přístroje, ženijní nářadí, dýchací přístroje, žebřík, savice, osvětlovací stožár a dále standardní součásti moderních vozidel prvního výjezdu. Osádku tohoto vozu tvoří 5 hasičů. Barevné provedení odpovídá vozidlům NSW FB, na střeše a vzadu jsou umístěna výstražná zařízení v červeno-modré kombinaci od Whelenu, dále je tam čirý hledáček.

TTD Pumper Class 4 – Scania P94D

Podvozek : Scania P94 DB4×2NA 310 Crew Cab
Výrobce nástavby : SEM (Australian Fire Company)
Osádka : 1+4
Celková hmotnost : max. 18.600 kg
Délka : 7.750 mm
Výška : 3.020 mm
Šířka : 2.500 mm
Rozvor : 4.300 mm
Poloměr otáčení : 15.64 m
Motor : turbodiesel Scania DSC9 15 LO1, 9 litre (207 kW)
Max. točivý moment : 1355 Nm při 1150 ot/min
Převodovka : šestirychlostní automat Allison GA851R nebo HD4060PR WS
Čerpadlo : kombinované Godiva WT 3010
Výkon : 3.600 l/min při 10 barech, 400 l/min při 40 barech
Vodní nádrž : hliníková, 1.800 l
Pěnidlo : 200 + 50 l
Přiměšovač : Foam Pro 2002
Vysokotlak : 1×90 m / 25 mm s pistolovou proudnicí Akron 170P

Info a foto : SEM, Mike Duwall
Sdílet