Pátek 3. května 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Kontejner s vysokotlakými vaky HZS Letiště Mošnov

Hasičská záchranná služba Letiště Ostrava, a.s. převzala v měsíci září 2011 kontejner – vysokotlaké zvedací vaky včetně příslušenství v rámci projektu „Stroje a zařízení HZS“ pro zabezpečení technických prostředků letištního záchranného systému na Letišti Ostrava. Tento speciální kontejner včetně výbavy je určen k přepravě technických prostředků leteckého vyprošťovacího systému.

Kontejner doplňuje sadu nízkotlakých vaků a systém pro zvedání letadel Multisling, o kterém jsme již přinesli samostatný článek.

Kontejner obsahuje dvě soupravy vysokotlakých vyprošťovacích zvedacích vaků včetně příslušenství a nosných desek. V kontejneru je dále uložen mobilní kompresor Atlas Copco XATS 67DD.

Kostra kontejneru je svařená z ocelových profilů a karoserie oplechována technologií lepení. Podlaha je na vnitřní straně odolná proti vodě a agresívním látkám. Všechny součásti technických prostředků pro vyprošťování letadel jsou umístěny tak, aby mohly být nakládány a vykládány vysokozdvižným vozíkem. Po otevření bočních stěn je celý vnitřní prostor přístupný v celém výškovém profilu boční stěny.

Karosérie kontejneru je nalakována reflexní barvou RAL 3024 a zvýraznující prvky jsou zdůrazněny bílou reflexní barvou RAL 9003.

Kontejner obsahuje dvě sady vysokotlakých zvedacích vaku s nosností 22 tun, které jsou slučitelné se stávajícími nízkotlakými vaky.

Vaky umožňují v jakýchkoli podmínkách zdvihnout letadlo naráz, bez změny polohy vaku. Výška zdvihu je min. 4 m nebo vetší, dle sestavení sady do sloupů. Spodní vaky jsou zesíleny kevlarovými vlákny kvuli zvýšení stability. Minimální výška zdvihu spodních vaků je 40 cm a nosnost 130 tun při tlaku 10 bar. Skládací hliníkový rám s popruhy zajišťuje stabilitu vaku, které jsou umístěny nad sebou.

V kontejneru je dále – stejně jako u „nízkotlakého kolegy“ – sada podkladových rohoží QMAT. Tyto podkladové desky vytvoří pevný podklad pod koly. Výztužné rohože jsou určeny pro okamžité zvýšení nosnosti měkkého povrchu a odstranění terénních nerovností.

Vyprošťovací souprava, která je v kontejneru rovněž umístěna, zahrnuje následující položky:

  • 2× sady smyček s různými závěsy pro letadla se širokým trupem
  • 1× sada měřiče zatížení 50 tun s rozhraním pro radiové dálkové ovládání
  • rozhraní pro připojení ke stávajícímu laptopu

Zmiňované vybavení jste mohli vidět v našem článku, ve kterém se letišní hasiči s novými prostředky seznamovali.


ČTĚTE: Hasiči cvičili vyprošťování letadel


Technické údaje kontejneru:

  • Délka kontejneru včetně rámu max. 6400 mm
  • Šírka kontejneru max. 2550 mm
  • Výška kontejneru včetně rámu max. 2500 mm, přičemž kontejner naložený na nosiči musí mít výšku max. 3900 mm
  • Světlá výška rámu 180 mm
  • Výška háku 1570 mm
  • Celková hmotnost max. 14 000 kg
  • Úhel naklápění 50°
  • Zadní pojezdové válečky kontejneru jsou pogumovány.
Sdílet