Sobota 20. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

CAS 20 Scania 4×2 HZSP Biocel Paskov byla dodána společností SPS Slatiňany

Dnes si představíme hasičskou cisternu, sloužící u podnikových hasičů v Biocelu Paskov. Vozidlo bylo uvedeno do provozu na podzim roku 2010.

Podvozek

Automobil je postaven na dvounápravovém podvozku Scania P360 BC4×2. Už označení napovídá, že je poháněno motorem Scania DC 13 06 o výkonu 360 koní při 1900 ot. za minutu a hnací síla je přenášena na zadní nápravu. Motor o objemu 12 740 ccm je vybaven systémem dvojího spalování EGR, díky kterému plní emisní normu Euro 5.

Vozidlo je vybaveno automatizovanou převodovkou. Kabina je dvoumístná, krátká, bez lůžka. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 90 km za hodinu. O pomoc s brzděním se kromě běžných systému stará také elektromagnetický retardér.

V zadní části podvozku je pod tažným zařízením uchycen elektrický naviják.

Nástavba

Nástavba pochází z dílen SPS Slatiňany. Ukrývá se v ní čerpadlo SPS W 2000 o jmenovitém průtoku 2000 litrů za minutu v nízkotlakém a 400 litrů za minutu ve vysokotlakém režimu. Nádrže na vodu a pěnidlo mají objem 5000 resp. 400 litrů a jsou vyrobeny z nerezavějící oceli. Jednotlivé skříně jaou osvětleny LED diodami.

Na nástavbě je v prostoru mezi ní a kabinou uchycen pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi halogenovými reflektory. Automobil byl dodán v základním vybavení, další je uzpůsobeno potřebám zásahu v podniku dle specifik výroby. Mimo jiné tak s sebou hasiči vozí i pojízdné práškové přístroje či průmyslový vysavač.

Zajímavým řešením nás zaujalo přimíchávání pěnidla, které je pomocí pevně uloženého přiměšovače realizováno až za výtlakem. Díky tomu není v dané situaci při správném použití „kontaminováno“ čerpadlo a není vždy nutné dělat kompletní proplach.

Sdílet