Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Vyhláška omezuje podnikové hasiče

Magistrát.hl.m­.Prahy vydal vyhlášku o poplatku za průjezd nadměrného nákladu Prahou.Vyjímka pro podnikové hasiče neexistuje.

Hasičský záchranný sbor Českých drah se v současné době setkal tak trochu s nepochopitelnou situací , která omezuje přejezdy nadměrného nákladu po Praze.
Jedná se především o vyprošťovací tank VT 55 ,který je používán na vyprošťovací práce při nehodách vlaků.

Pražský magistrát vydal vyhlášku , která při přejezdech např. tohoto technického zařízení VT nutí hasiče zaplatit poplatek 12.000 Kč (Což znamená cesta tam a zpět 24.000 Kč).

Vyhláška platí pro všechny nadměrné náklady.
Bohužel pro HZS ČD jako člena IZS naplatí žádná vyjímka , což je skandální.
Tím je omezen výcvik obsluhy v terénu.

Jak jsme se dozvěděli z odpovědných míst Magistrátu hl.m.Prahy (Odbor dopravy) jde spíše o opomenutí této skutečnosti.
Je smutné , že hasiči podniků zůstávají tak trochu pod dekou při vytváření vyhlášek a zákonů.

VT 55

Technické údaje:

- hmotnost 37 tun
- rok výroby 1978

Rozměry
- délka 7120 mm
- šířka 3275 mm
- výška 2380 mm
- rozvor pásů 2640 mm
- délka opěrné plochy pásu 3840 mm
- světlá výška 450 mm
- nosnost nákladové plošiny 35 tun

Rychlost
- na suché vozovce 22–27 km/h
- na cestě 32–35 km/h
- nejvyšší rychlost 50 km/h
- s vlečeným břemenem 6–18 km/h

Spotřeba nafty na 100 km :
- bez vleku po cestě 190–210 litrů
- v terénu a polních cestách 300–330 litrů
- s vlečeným břemenem 470–1000 litrů
- při vyprošťování 16–19 litrů
- v topení 4–6 litrů

Spotřeba oleje :
- jízda 6–11 litrů
- s vlečeným břemenem 6–30 litrů
- při vyprošťování 1 litr na motohodinu

Překonávání překážek :
- max. účet stoupání 32°
- šířka příkopu 2,7 m
- hloubka brodu 1,4 m
- výška stěny 0,8 m

- pětirychlostní převodovka s redukcí
- samohasící zařízení
- tři palivové nádrže o celkovém obsahu 850 litrů nafty

- tažná síla navijáku 30 tun
- vybavení : 2× kladka, ocelová lana, spony

Podvalník:
- pět náprav (celkem 40 kol)
- hmotnost 17 tun
- nosnost 50 tun
Sdílet