Pondělí 20. května 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Jedna cisterna jela na dvou kolejích

Jednotka HZS SŽDC Praha vyjela dne 23. 12. 2011 v odpoledních hodinách na satalické nádraží v deváté městské části, odkud bylo hlášeno, že došlo k vykolejení železničního vozu s následným upřesněním, že je ložený plynem.

Na místo vyjelo družstvo s CAS 25 Liaz a technický automobil TA Tatra společně s vyšetřovatelem mimořádných událostí s VEA Škoda Fabia. Po příjedzu do žst. Praha – Satalice bylo po provedenému průzkumu a zajištění místa zjištěno, že se nejedná o vykolejení, ale o podhození výhybky pod jedním cisternovým vozem. Jeho přední podvozek jel po správné koleji, v okamžiku podhození výhybky se zadní podvozek vydal po koleji sousední. Naštěstí si toho okamžitě všiml strojvedoucí a stačil vlak zastavit tak, že nedošlo k vykolejení a žádným výrazným škodám. Ohrožen nebyl ani přepravovaný náklad propanu.

Na lokomotivě došlo k utržení vzduchového ventilu, ta se kvůli této závadě stala nepojízdnou. Pro její odtažení byla povolána záložní lokomotiva. Po jejím dojezdu do Satalic hasiči provedli nasvícení prostoru. Záložní lokomotiva začala vytahovat nepojízdný stroj, přičemž hrozilo, že ten zůstane zaklesnutý do cisterny. Hasiči byli připraveni s nářadím a řezacím zařízením vyřešit případné odstranění nárazníku cisterny či lokomotivy. Naštěstí to nebylo potřeba, protože se při vytahování lokomotivy podařilo o pár centimetrů nárazník cisterny minout a tak konečné řešení této mimořádné události směřovalo ke zdárnému konci. Lokomotiva poté ,,postčila" cisternu, stojící tou dobou na dvou vedle sebe stojících kolejích vpřed na původní pozici, toto vše za asistence drážních hasičů.

  • Škoda: na lokomotivě cca 2000 Kč
  • Příčina: selhání lidského faktoru
Sdílet