Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

CAS 15 Volvo FL 290 4×2 slouží v Brně na Výstavišti

Dnes si v naší Technice představíme jednu z cisteren, které nedávno získal Hasičský záchranný sbor Jihomoravského kraje – CAS 15 na podvozku Volvo FL 290. Vozidlo hasičům dodala firma Bělohoubek s. r. o.

Motor a podvozek

Automobil je postaven na podvozku Volvo FL 290 4×2 s továrně prodlouženou boudou shodnou např. s Renaulty Middlum pro osádku 1+5.

Motor Volvo D7F je šestiválcový, přeplňovaný, vznětový o zdvihovém objemu 7,2 litru a výkonu 290 koní s mezichladičem stlačeného vzduchu a vstřikováním Common Rail. Točivý moment dosahuje hodnoty 1070 Nm. Ke splnění emisní normy Euro 5 využívá technologii SCR (selektivní katalytické redukce).

Nástavba a čerpadlo

Nástavbu vozidla tvoří samonosný modul z uzavřených nerezových profilů a hliníku. Olepena je hliníkovým plechem, který je následně nalakován v červeném odstínu RAL 3000. Okraje nástavby jsou lemovány hliníkovými lištami. Střecha je z protiskluzového hliníku, ve zvýšených okrajích jsou pak zabudována světla pro osvětlení okolí vozu.

Nádrže na vodu a pěnidlo o objemech 2500 resp 500 litrů jsou umístěny v podélné ose automobilu.

Ve vozidle je zastavěno dvoustupňové čerpadlo Waterous HL200. čerpadlo je poháněno motorem automobilu přes pomocný náhon a kloubový hřídel. Je vyrobeno z bronzu a nerezavějící oceli.

Hadice pro rychlý zásah vysokotlakem má délku 60 metrů a je ukončena pistolovou proudnicí.

V přední části nástavby je na venkovní straně umístěn pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár. Stožár je ovládán dálkově.

Vozidlo jako celek

Vozidlo je dlouhé rovných osm metrů. Vysoké je 2950 mm a široké 2550. Rozvor náprav u tohoto modelu dosahuje délky 4100 mm. Přední nájezdový úhel je 13°, zadní 18°.

Tento konkrétní automobil slouží u HZS Jihomoravského kraje v Brně na stanici BVV. V současné době se připravuje na výjezd a dovybavení technickými prostředky.

Sdílet