Pondělí 29. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Představujeme: Tatra 815 CAS 32 6×6.1 PR2

Jednou z nejobvyklejších velkokapacitních cisteren českých hasičů v aktivní službě je Tatra řady 815. Na trh byl podvozek uveden po absolvování jízdních zkoušek na zkušebním polygonu závodu Tatra a na ruské Sibiři v těžkých terénních i klimatických podmínkách v roce 1983.

T-815 koncepčně navazuje na předchozí T-148 (v základu civilní vůz měla nahradit řada T157) a T813 (v základu vojenské vozidlo), kvůli unifikaci dílů nakonec vznikla jediná řada T815, která umožnila z nižšího počtu komponent poskládat více aplikací nahrazující obě sjednocenou řadou T815. Například právě proto je pokračovatelem civilní řady 815 řada 158 (model Phoenix).


Proč se vracíme k této osvědčené klasice? Našli jsme totiž speciální typ této Tatry, o které mnoho hasičů neví, a rádi bychom vám ho představili. Dnes představovaná Tatra jezdí převážně v Jihomoravském kra­ji.

Nástavba cisterny je plastová, řešená modulově a je složena ze tří částí – přední část se dvěma skříněmi na požární příslušenství, část s nádržemi a zadní část se dvěma bočními skříněmi na příslušenství.

Nádrž na vodu má objem 3 litry, nádrž na pěnidlo tato Tatra neobsahuje. Čerpadlo je uloženo v rámu pod nádrží a obsahuje vlastní motor.

Hlavní převodovka je dvourychlostní, automobil má trvalý pohon všech kol.

Kabina je čtyřmístná, jedná se o resinový odlitek. Na střeše nástavby je instalována otočná lafetová proudnice o průtoku 1,5 l/min a dostřiku přibližně 3 metry, pokud stojí z kopce, tak samozřejmě o něco dále.

Stavba celého vozidla trvala 14 měsíců.


Jak jste jistě již poznali, článek pojednává o modelu Tatry v měřítku 1:13. Děkujeme Josefu Dojčarovi za její představení.

Sdílet