Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

CAS 20 MAN TGM 15.280 Ziegler

V Brně slouží na stanici BVV jedna z cisteren na podvozku MAN, kterou pro HZS Jihomoravského kraje postavila společnost Ziegler – mimo jiné partner našeho webu.

Podvozek

Vozidlo je postaveno na dvounápravovém podvozku MAN TGM 15.280. Pohání ho vznětový motor o objemu 6871 cm3 a výkonu 206 kW, splňující emisní normu Euro IV. Je dlouhé 7 400 mm, vysoké 3 250 mm a široké 2 500 mm.

Nástavba

Nástavba je typu ALPAS, z hliníkových profilů. Tento systém umožňuje stavbu bez svařování. Součástí nástavby jsou výklopné nášlapy, ulehčující dosažení příslušenství v roletách, které jsou na každé straně vozu tři. Prostor obsluhy čerpadla je uzavřen výklopnými dveřmi.

Po stranách nástavby jsou integrovány zářivky, umožňující osvětlení okolí vozu až do vzdálenosti 5 metrů. Na obou zadních koncích jsou pak integrovány modré zábleskové majáky.

Nad zadními dveřmi nástavby je uchycena oranžová sváděcí alej. Požární příslušenství je uloženo na výsuvných držácích, drobnější prostředky pak v hliníkových nebo plastových přepravkách.

Nádrže na vodu a pěnidlo mají objem 4200 resp 200 litrů. Obě jsou vyrobeny z plastu. Nádrž na vodu je usazena v samostatném rámu, pěnidlová nádrž je poté za ní nad požárním čerpadlem.

Povrch pochozí střechy nástavby je vyroben ze strukturovaného hliníkového plechu. Na střeše najdeme sklopný monitor o průtoku 1800 litrů při 10 barech, hliníkovou bednu s příslušenstvím a žebřík. V přední části nástavby je pak instalován pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár s dvojicí reflektorů. Ten dosahuje při plném vysunutí do výše přibližně 5 metrů nad úroveň terénu.

Vozidlo už několik let slouží na prvním výjezdu na zmíněné stanici. Za předním nárazníkem je uchycen elektrický lanový naviják. Zábleskovou rampu vpředu doplňuje dvojice modrých LED světel. Pro snadnější orientaci ve městě je v cisterně uchycena navigace.

Sdílet