Sobota 4. května 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Velkokapacitní cisterna pro čínský přístav Xiamen

V dílnách konsorcia Gimaex-Schmitz byl vyroben mimo jiné také zásahový automobil pro čínského zákazníka z přístavního města Xiamen na jihovýchodě země v provinci Fujian . Jedná se o velkokapacitní cisternu na osmikolovém podvozku MAN.

Automobil s označením GTLF 100/180 působí na první pohled robustním dojmem. Pro jeho stavbu byl využit podvozek silniční MAN TGA 41.480 8×4 BB s motorem o síle 480 koní, splňující emisní normu EURO 3. Jak už název napovídá,m jedná se o konfiguraci pohonu dvou náprav, první dvě jsou navíc řiditelné a umožňují lepší manipulaci s poměrně velikým automobilem.

Šasi je osazeno krátkou kabinou, do které se vejdou dvě osoby – strojník a velitel. Odsud se obsluhuje přes obrazovku CAN sběrnice (počítačové řízení chodu funkcí vozu a nástavby) dálkově ovládaný monitor, umístěný na pochozí střeše nástavby. Na předním nárazníku je termokamera s přenosem dat do kabiny.

Za kabinou se nachází požární nástavba, kterou tvoří trojice hliníkových modulů AluPrime. Prvním z nich je kabina pro mužstvo, v ní najde místo čtveřice hasičů, majících k dispozici dýchací přístroje, integrované do opěradel sedaček. Přístup sem je zajištěn z obou stran přes pneumaticky vyklápěné schody. Kabina mužstva i velitele se strojníkem je klimatizovaná.

Druhý modul tvoří obrovská profilová nádrž na vodu o objemu 18.000 litrů.Ve spodní části tohoto modulu jsou skříně pro požární příslušenství – hadice, proudnice apod. Za ní následuje třetí část nástavby, ve které nalezneme úložné prostory na vybavení a požární čerpadlo.

Na obou stranách jsou průtokové navijáky s hadicí o délce 30m o průměru 33mm. V rámci vybavení jsou v zadní části rozdělovače a klíče na armatury. Dále jsou zde sací koše. Plnicí potrubí je pod čerpadlem Gimaex FPN 10–10000 o výkonu 10.000 l min. Ovládá se pomocí druhého pultu CAN sběrnice.

Nad skříní s čerpadlem je couvací kamera. Vývody jsou v obou bočních skříních, které včetně čerpadla kryjí hliníkové roletky s podélným madlem. Na bocích jsou také výklopné stupačky pro lepší přístup k výbavě.

ovládací panel CAN sběrnice

Na pochozí střeše nástavby, kam je zajištěn přístup ze zadního čela po výklopném žebříku, je umístěn již zmíněný monitor, model ALCO APF 6-U o průtoku až 10.000 l/min. Jsou zde rovněž žebříky a drobné ženijní nářadí. Po horním obvodu nástavby i kabiny vede protižárový ochranný rám s celkem 26 vodními tryskami.

Technicko – taktická data GTLF 100/180

  • podvozek: MAN TGA 41.480 8×4 BB
  • konfigurace náprav, dvě pohonné/dvě řiditelné
  • motor: 353 kW/480 koní, EURO 3
  • rozvor: 3.505 mm
  • nástavba: Gimaex-Schmitz, hliníková konstrukce
  • osádka: 1+5
  • vodní nádrž: 18.000 l
  • čerpadlo: FPN 10–10000 o výkonu 10.000 l min
  • hadicové navijáky: 2× 30m Ø 33 mm
  • monitor: dálkově řízený ALCO APF 6-U
  • průtok: 10.000 l/min
  • celková max. hmotnost: 41.000 kg
  • délka: 10.690 mm
  • šířka: 2.500 mm
  • výška: 3.450 mm

Pro zajímavost se podívejte do přílohy článku, co vše se dá na podvozku MAN TGA 41.480, tentokrát v konfiguraci 8×8 postavit.

Foto/info: Gimaex-Schmitz

Sdílet
Přiložené soubory
unicat-mxxl24ah-man8x8-en-es.pdf zobrazit online PDF 2 MB