Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

CAS 24 Tatra 815 4×4.2 TERNNo2

Automobil prvního výjezdu u podnikového sboru HZS Mittal Steel Ostrava a.s.

Automobil je postaven na dvounápravovém podvozku TATRA 815 TERNNo2 a je vybaven odstředivým čerpadlem GODIVA WTA 2010C, vodní nádrž o objemu 3 200 l vody a nádrž na pěnidlo o objemu 400 l. Vozidlo je určeno pro přepravu posádky 1 + 5. Konstrukční řešení vozidla umožňuje zásah vodou nebo pěnou z vlastních nádrží nebo jiných zdrojů hasících látek. Příslušenství vozidla umožňuje nasazení od nejjednodušších zásahů až po komplikované požární zásahy nízkým popřípadě vysokým tlakem vody nebo pěny. CAS 24 – T 815 je konstrukčně řešena tak, aby bylo možné provést zásah i ve ztížených terénních a klimatických podmínkách.

TTD

Rozměry vozidla

Délka ( s lanovým navijákem ) 7 780 mm
Šířka 2 550 mm
Výška v nezatíženém stavu 3 190 mm
Světlost při celkové hmotnosti 290 mm

Karosérie

Kabina řidiče Trambusová sklopná
Počet míst k sezení 1 + 5
Karosérie nástavby Panelová, uzavřená

Čerpací zařízení – čerpadlo GODIVA WTA 2010

Jmenovitý průtok – nízkotlak 2 400 l / min.
Jmenovitý manometrický tlak – nízkotlak 0,8 Mpa
Jmenovitá sací výška 3 m
Jmenovitý průtok – vysokotlak 200 l / min.
Jmenovitý manometrický tlak – vysokotlak 4,0 Mpa
Maximální sací výška 8 m
Maximální výkon přiměšovače 165 l / min.

Nádrže

Objem nádrže na vodu 3 200 l
Objem nádrže na pěnidlo 400 l
Zkušební přetlak 20 Kpa

Průtokový naviják

Pohon navíjení hadice Elektromotor
Hadice DN 25 Délka 60 m

Osvětlovací stožár

Teklite TF 340/5 Pneumatický výsuvný
Výška nad úrovní terénu cca 5000 mm
Počet reflektorů 2 × 500 W

Převodová skříň TATRA –14°

Výstražné zařízení AZJ 530-záblesk.

Žlutá světelná rampa LR-5, program.

Vozidlo kompletně dodala firma THT-Polička. Nástavba a některé vnitřní prostory jsou vyrobeny zcela dle návrhu HZS Mittal Steel Ostrava a.s. Po celou dobu montáže probíhali oboustranné konzultace, tak aby nástavba a kabina vyhovovala samotným uživatelům, tedy hasičům, řidičům a velitelům. Záměrem uložení technických prostředků bylo rozdělit nástavbu na dvě části, a to na pravou část Zásahovou a levou část Pomocnou. Některé detaily jsem okoukal u dřívějších vozidel TERNNo1, třeba uložení osvětlovacích halogenů v kovové schránce na střeše nástavby nebo úložné prostory za sedadlem řidiče či velitele. Na střeše nástavby jsme již nenechávali namontovat lafetovou proudnici, kterou jsme stejně skoro nepoužívali a zabírala by tak jen místo. Zůstal nám tak větší prostor pro bednu podél kabiny pro sorbenty a větší podél nástavby pro ženijní nářadí, podložky a klíny. Vozidlo je po dlouhém přemlouvání a vysvětlování nastříkáno reflexní barvou už tak typickou pro Ostravu RAL 3024. V této barvě jsou u nás celkem tři vozidla 2× CAS 32 T 815 a nyní představované TERNNo2. Vozidlo je v provozu od podzimu loňského roku a slouží u HZS Mittal Steel Ostrava a.s. jako první výjezd.

Návrh a rozmístění technických prostředků pro THT Polička vypracoval po konzultacích s hasiči, veliteli a řidiči VČ HZS Mittal Steel Ostrava a.s. Kuruc Robert směna C.

Info a foto: Robert Kuruc, HZS Mittal Steel Ostrava a.s.

Sdílet