Čtvrtek 25. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Svépomocná oprava původního letištního speciálu Volkswagen, nyní ve službách hasičů Pyšely

V roce 2008 se jednotce SDH Pyšely podařilo získat toto zajímavé vozidlo, které původně sloužilo jako technický automobil na ropné havárie u Záchranné požární služby Letiště Praha Ruzyně s označením TA-2 Airport Praha 7.

Jako podvozek byl použit automobil Volkswagen LT 55 s prodlouženou kabinou. Nástavbu vyrobila firma THT Polička. Do Pyšel se vůz dostal bez vnitřních regálů. Ty postupem času opět zhotovili pyšelští hasiči podle vlastních potřeb.

Samotná koupě vozu, který byl vyroben v roce 1995, byla složitější, protože společně s Volkswagenem se musel koupit i starý letištní autobus Karosa, který byl po převozu k hasičské zbrojnici rozebrán a prodán do kovošrotu.

V březnu 2012 započal pyšelský sbor práce na generální opravě nástavby, podvozku i karoserie. Nástavba byla demontována, aby byl umožněn přístup k rámu vozu i spodní části nástavby.

Po vyvaření špatných částí karoserie byl spodek i rám nastříkán barvou na podvozky. Lak karoserie byl proveden v odstínu RAL 3000 polyuretanovou lesklou barvou, která je odolnější. Bílé pruhy jsou z reflexní folie. Na nástavbě byla natažena kompletně nová elektroinstalace včetně pozičních světel i diodových majáků. Veškeré lakýrnické, klempířské a mechanické práce hasiči provedli vlastními silami, tudíž oprava vozu se nedostala přes částku 30 000,– Kč včetně polepů, které jsou z reflexní folie zhotovené firmou TOTEMAN.

Kompletní vnitřek byl zhotoven za 3000,–Kč. Po zakoupení vozu byl vnitřek prázdný a na hliníkové profily nebylo, tak se koupilo pár jeklů, které slouží do dnes. V zimě pyšelské hasiče čekají na vnitřku nástavby dodělávky jako je třeba Al bedna na nářadí. Levá prostřední roleta je prázdná z důvodu pozdějšího zakoupení wapky nebo vyproštovacího zařízení.

Oprava trvala od března do konce srpna, tudíž se na opravě trávilo mnoho a mnoho hodin. Výsledek stojí za tu dřinu, zvláště pokud jezdí tento typ volkswagenu pravděpodobně jediný v ČR. Za zmínku stojí i neobvyklý vstup do zadní části kabiny, kde sedí hasiči, ten je pouze z pravé strany, na levé dveře nejsou.

Technicko – taktická data DA Volskvagen LT55

  • podvozek: Volkswagen LT55
  • nástavba: THT Polička/repase SDH Pyšely
  • rok výroby: 1995
  • výkon motoru: 70 kW při 3.500 ot/min.
  • posádka: 1+5
  • celková hmotnost vozidla: 5.000 kg
  • délka: 6.270 mm
  • šířka: 2.308 mm
  • výška: 2.295 mm

Vybavení vozu

  • motorová pila Husqvarna
  • motorové kalové čerpadlo Heron 1300l/min
  • elektrocentrála Honda
  • plovoucí čerpadlo Honda 600l/min
  • osvětlovací stožár a přenosné halogeny
  • dýchací přístroje
  • 4×, žebříky
  • vyprošťovací sekera
  • hadice B a C a veškeré příslušenství
  • sorbent
  • ochranné pomůcky
  • páteřní deska Spencer ROCK
  • páteřní dlaha Spencer
  • velká lékárna (kyslík, přístroj pro měření tlaku a tepu, krční límce, dlahy)
  • nářadí
  • přejezdové můstky
  • hasicí přístroje
  • záchranná lana
  • opasky a mnoho dalšího drobného vybavení.

Vozidlo je upraveno pro přepravu PS 12.

Jan Smutný – www.hasicipysely.cz

Sdílet