Neděle 5. května 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči v Mokré – Horákově dostali od obce repasovanou cisternu

Neděle, 16. 09. 2012, byla pro hasiče z obce Mokrá – Horákov slavnostním dnem. Oficiálně jim byla předána vedením obce Mokrá – Horákov, která je zřizovatelem výjezdové jedotky, Tatra 815 6×6 CAS 32 po repasi, provedenou firmou Stroj-Invest Svitavy.

Slavnostní předání probíhalo na prostranství před knihovnou na sídlišti. Celý program odstartovala v 15:30 hodin produkce hudební skupiny Václava Kovaříka.

Celou akci skvěle komentovala PhDr. Zdeňka Kárná, která pár minut po půl páté vyzvala zúčastněné hosty k mikrofonu a konečně mohlo dojít k onému slavnostnímu předání. Mezi významnými hosty byl například hejtman JMK JUDr. Michal Hašek, senátor Ing. Ivo Bárek, ředitel HZS Územního odboru Brno plukovník Ing. Václav Špéra, JUDr. Antonín Osvald, vedoucí výroby Stroj-Investu Mirek Knap a samozřejmě starosta obce Mokrá–Horákov Aleš Ryšánek.

Po stručných, ale výstižných projevech od všech zůčasněných hostů, bylo nové cisterně požehnáno všechno dobré otcem Josefem Rybeckým z farnosti Tvarožná. Následně jsme vozidlo řádně pokřili šampaňským, přiťukli a připili si na vždy šťasný návrat vozidla a jeho osádky od zásahu. Starosta obce mně oficiálně předal klíče a začala volná zábava plus prohlídka nové CAS. Celková cena repasované cisterny činí 1 914 000,–Kč, 900 000,– Kč byla dotace z JMK , 80 000,– Kč přispěl Českomoravský cement a zbytek je z rozpočtu obce Mokrá-Horákov. Tatra 815 nahradí stávající cisternu Škoda 706 RTHP z roku 1983.

Krátce o nové cisterně:

Repasi původní Tatry 815 CAS 32 provedla již zmiňovaná společnost Stroj-Invest. Jedná se o šestikolový podvozek, poháněný atmosférickým dvanáctiválcem o výkonu 235 kW se čtyřmístnou kabinou a desetistupňovou převodovkou.

Vozidlo má modernizovanou přední část kabiny – kromě kulatých rohů má i kulatou masku z modelové řady Terrno. Nová nástavba zůstala modulová, jako stavební materiál zde ale tentokráte posloužil hliník. Vodní nádrž je pohledová s podélným profilem o objemu 8200 litrů. Boční skříně jsou kryty hliníkovými roletkami s podélným madlem.

Výbavu vozu mimo jiné tvoří například motorová pila, plovoucí čerpadlo nebo elektrocentrála pro napájení osvětlovacího stožáru, který je uchycen na horní části nástavby. Osvětlení prostoru v roletkách zajišťují bílá LED světla. V zadní části vozu je pod zábleskovým majákem uchycena oranžová LED sváděcí alej. V zadní skříni nad ovládáním čerpadla se skrývá naviják se šedesáti metry vysokotlaké hadice s pistolovou proudnicí.

Michal Janků, velitel JSDHO Mokrá-Horákov

Sdílet