Sobota 20. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči si musí vždy poradit

V úterý odpoledne došlo na těžce přístupném místě v lese u Provodova k požáru nákladního auta, které bylo uhašeno za nelehkých podmínek pro hasiče.

Dne 3. 10. 2006 ve 12:24 hod. byli hasiči informováni o požáru auta u Provodova.

Na místo vyjela jednotka profesionálních hasičů ze Zlína s jednou cisternou. Po příjezdu na místo bylo zjištěno, že na odlehlém místě v lese došlo k požáru nákladního auta zn. Praga V3S.

Už od počátku výjezdu měli hasiči nelehkou situaci. Jednotce se podařilo přijet pouze před Provodov, kde čekal oznamovatel a hasičům sdělil, že na místo se nedá cisternou projet. Velitel zásahu rozhodl odstavit auto, vzít všechny ruční hasicí přístroje a vydat se pěšky do lesa.

Po asi dvou kilometrech překonávání velmi svažitého terénu se hasiči konečně dostali na místo požáru. Nákladní auto s hydraulickou rukou mělo kompletně v plamenech celou kabinu a motorový prostor. Hasičům bylo jasné, že přinesené hasební prostředky nemohou stačit. Přesto použili všechny hasicí přístroje a po jejich spotřebování se snažili požár uhasit i pomocí lopat a hlíny.

Na odlehlém místě v lese nefungovalo spojení na ručních digitálních ani analogových vysílačkách hasičů a nebyl zde ani signál mobilního operátora telefonu HZS. Hasiči museli vyžít k přivolání další pomoci soukromého telefonu. Na místo byl operačním důstojníkem vyslán velitelský vůz s další zásobou ručních hasicích přístrojů.

K požáru lesem přijel jeden z místních občanů na doma vyrobeném motorovém stroji, který hasiči okamžitě využili k dalšímu přesunu materiálu z cisterny do lesa. Postupně byly přivezeny nové hasicí přístroje, lopaty, krumpáče a také vodou naplněný barel od sorbentu.

Dostatek hasebních prostředků umožnil konečně uhasit požár auta a zabránit jeho dalšímu rozšiřování. Při požáru a zásahu nebyl nikdo zraněn.

Po příjezdu vyšetřovatele hasičů ze Zlína bylo místo požáru ohledáno. Pracovníci místní farmy nakládali a sváželi v lese dřevo, když došlo k požáru. Požár vznikl v motorovém prostoru vozidla a dále se rozšířil na kabinu, kterou zcela zničil. Požár poškodil také hydraulické manipulační zařízení za kabinou k ovládání ramene. Příčinou vzniku požáru byla technická závada na palivovém systému. Při provozu došlo k narušení těsnosti palivového potrubí a k úniku paliva do motorového prostoru. Požárem způsobená škoda byla vyčíslena na 20.000 Kč. I přes veškeré potíže se hasičům podařilo uchránit hodnotu korby za 10.000 Kč.

kpt. Bc. Ivo Mitáček
tiskový mluvčí
HZS Zlínského kraje
Sdílet