Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Transportní systém pro vyprošťování letadel Resqtec Dolly

Hasičská záchranná služba Letiště Ostrava, a.s. převzala v měsíci září 2011 transportní systém pro vyprošťování v rámci projektu „Stroje a zařízení HZS“ pro zabezpečení technických prostředků letištního záchranného systému na Letišti Ostrava. Tento speciální přívěs s otočnou plošinou je určen k přepravě letounů s poškozeným příďovým podvozkem do 50 tun. Nákupem tohoto zařízení se zkrátí čas na odstranění nepohyblivého letadla.

Vyprošťovací systém se skládá z přívěsu RESQTEC s hydraulickým zavěšením a zdviháku pro vyproštění letadla s poškozeným příďovým podvozkem.

Přívěs je navržen přímo k vyprošťování nepojízdných letadel, která se nacházejí na rozjezdové dráze nebo mimo ni. Při konstrukci systému byly využity připomínky odborníků na vyprošťování letadel z velkých letišť a leteckých společností, kteří požadovali určité zvláštní vlastnosti, a také zkušenosti získané při vyprošťování letadla B 747 v New Dehli v září 1988 pomocí systému Aurcraft Recovery Movement Systém.

Transportní systém pro vyprošťování letadel byl pořízen z prostředků Evropské unie, dodávka je spolufinancována z fondu ERDF v rámci Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko, prioritní osa 1 – Regionální infrastruktura a dostupnost, oblast podpory 1.2 Rozvoj a dostupnost letiště Ostrava.

Dodávka byla realizována od dodavatele M H Z PRAHA spol. s r.o., místo podnikání: Jesenice u Prahy, Budějovická 6, PSČ 252 42, v rámci projektu zaměřeného na vybavení hasičské záchranné služby Letiště Ostrava, a.s.

Základní TTD:

  • rychlost 5 km/h
  • zatížení nápravy 34 000 kg
  • vlastní hmotnost 9 900 kg
  • max. nosnost 92 100 kg
  • délka plošiny 4 500 mm
  • šířka plošiny 3 000 mm
  • nakládací výška 1175 mm ± 300 mm
  • rozvor kol 1 500 mm
  • rozchod kol 1 800 mm

foto: HZS letiště Ostrava, a. s.

Sdílet
Přiložené soubory
technicka-specifikace-transportni-system.pdf zobrazit online PDF 404 kB