Středa 24. dubna 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V sobotu 4. listopadu se v Doksech konečně dočkali vysněného nového vozidla

O nové vozidlo žádal velitel JSDH Vladimír Dedek osm let, v letošním roce jednotka získala jednu ze státních dotací ve výši 2 mil. korun.

Bez ohledu na výsledek velitel poslední 2 roky intenzivně konzultoval nástavbu a podvozek s výrobci i uživateli a komponoval do vozidla své návrhy tak, aby bylo plnohodnotně využitelné pro místní potřeby JSDH Doksy. Zásadní změny této představy byly provedeny po zásahu GŘ HZS a další menší odchylky bylo nutno strpět z důvodu konstrukčních norem. V zásadě se však podařilo dodržet požadavek jednotky, aby každá úložná komora měla kompletní vybavení pro určitý typ zásahové činnosti.

Na Náměstí Republiky se od rána stahovala mobilní hasičská technika, snahou pořadatelů bylo vytvořit kolonu vozidel tak, jak sloužily od druhé světové války v Doksech. Samotný nástup začal v 10 hodin a zúčastnili se ho starosta města Doksy Bc. Zdeněk Krenický, poslanec parlamentu ČR Juraj Raninec, ředitel HZS LK pplk. Ing. Josef Zajíček, ředitel ÚO HZS Česká Lípa plk. Ing Jiří Kunst, zástupci hasičů z partnerského města Bolkow a další zástupci hasičských sborů z okolí s technikou. Nové vozidlo MAN se představilo doprovázené mažoretkami, pak následovalo několik vystoupení souborů malých dětí. Na vlastním nástupu předal starosta města symbolické klíče od vozidla veliteli JSDH, poté následovalo několik krátkých proslovů a na závěr předal starosta města vlajku města velitelům obou jednotek (Doksy, Staré Splavy). Zatímco si občané a návštěvníci prohlíželi nové i další vystavená vozidla, odebrali se hosté na slavnostní oběd. Zbytek hasičů a vystavovatelů se přesunul do hasičské zbrojnice, kde pokračovaly oslavy. Na posledních čtyřech fotografiích vidíte část z průběhu stavby vozidla u výrobce nástavby.

Škoda jen, že provoz vozidla od jeho předání do provozu provází řada reklamací a závad, které brání řádnému užívání, ale na to jsme si už u tuzemských dodavatelů bohužel zvykli.

Ještě tentýž den v 15:00 hodin absolvovalo nové vozidlo svůj první opravdový křest u dopravní nehody, což byl zároveň jubilejní 70. výjezd v letošním roce.

Technický popis :

Podvozek
MAN 14.280 4×4 CAS 8, výkon motoru 206 kW, EURO III, 8 stupňová převodovka, maximální rychlost 110 km/h, hmotnost 14 000 kg, ABS, EDC, stabilizátory obou náprav.

Nástavba
Výrobce SPS Slatiňany, hliníkové profily, čerpadlo ZIEGLER, vysokotlaký naviják s 60 m hadicí, 3500 l vody, 200 l pěnidla, osvětlovací stožár 4× 500 W umístěný uvnitř nástavby, VRZ Tesla Holomý 4 záblesková rampa doplněná zábleskovými světly, wig – wag dálkových světel, přepínání výstražných tónů z volantu, další ovládání radiostanice externím tlačítkem u řidiče a externím mikrofonem a reproduktorem v prostoru čerpadla, vozidlo je vybaveno HF sadou Nokia 616 s vlastní SIM (autotelefon) pro náhradní spojení s operačním střediskem. Celková cena vozidla 5,2 mil včetně kombi nástroj Holmatro s bateriovým napájením, plovoucí čerpadlo, přetlakový ventilátor, nepřetlakové chemické obleky, svítilny EURAS (2×), skládací svítící dopravní kužel (6×), zachycovač airbagu, záchranná lana. Ostatní vybavení jako např. batoh PARAMEDIC, vakuové dlahy, nosítka RESCUE, sorbety, Husquarna, vyprošťovací bateriová mečová pila Milwaukee, elektrocentrála HONDA 6 kW, přetlakové dýchací přístroje PLUTO integrované do opěradel a další kompletní výbavu jsme měli vlastní. Vozidlo je stabilně vybaveno dobíječi radiostanic, svítilen a baterií vyprošťovacích zařízení, která jsou napojena na vnější zdroj napětí 220 V přes proudový chránič.

Z podkladů velitele JSDH Doksy Vladimíra Dedka připravil a nafotil Jiří Sucharda.

Video (MOV)
Sdílet