Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Pozdní Mikuláš, či předčasný Ježíšek?

9. 12. 2006 – Toto datum si jistě na mnoho let velmi dobře zapamatují všichni hasiči a obyvatelé Města Touškova. Po náročném vyjednávání na GŘ o technické specifikaci vozidla a následné výrobě v THT Polička se dnes do služeb tamních hasičů zařadilo nové zásahové vozidlo – CAS 24 Tatra Terrno 4×4.

Slavností předání nového zásahového vozidla se konalo na místním náměstí v dopoledních hodinách. Předání se zúčastnilo několik významných hostů, mezi nimiž nechyběli:

Pplk. Ing. Michal Novák – Ředitel územního odboru Plzeň HZS Plzeňského kraje
Pplk. Ing. Jiří Filípek – Ředitel kanceláře krajského ředitele HZS Plzeňského kraje
p. Jaroslav Lorenc – obchodní ředitel firmy THT Polička
p. Josef Fišer – starosta Města Touškov
František Ruml – starosta SDH
Páv Tomáš – velitel SDH
Mgr. Tomáš Drápela – generální ředitel plzeňské teplárenské (nejvýznamnější sponzor)

a mnoho dalších, včetně významných sponzorů, bez jejichž finanční pomoci by realizace nákupu nového vozidla nemohla být uskutečněna.
Po slavnostním nástupu Jednotky Hasičů Města Touškova, přednesli hosté několik slov.
Starosta města poděkoval hasičům za významnou činnost pro město a jeho občany. Další hosté popřáli od mnoha ujetých kilometrů bez nehod a dlouhé životnosti vozidla, přes spokojenost s jeho funkčností, po jeho ne příliš časté používání, jelikož každý výjezd bývá něčí problém a neštěstí.
Poté došlo k předání symbolického klíče od nového vozu, který obchodní ředitel THT Polička p. Lorenc předal starostovi města a ten následně veliteli JSDH panu Tomáši Pávovi.
Jako upomínku na tento den obdrželi významní hosté a sponzoři dárkové předměty a upomínkové balíčky.
No a po tomto ceremoniálu došlo konečně k samotnému odhalení vozidla a jeho následnému křtu šampaňským, které provedl starosta města.

Na nákup vozidla byla použita dotace od generálního ředitelství HZS, která činila 2 miliony korun. Plzeňský kraj přispěl 1,5 milionem korun a dalších bezmála 450.000 ,– činily příspěvky jak od sponzorů, tak od obyvatel Města Touškova. Zbývající sumu doplatila obec ze svého rozpočtu.
Celková cena vozidla tedy činí: 6.810.000 ,– Kč

Ale blíže k vozidlu: Jedná se o CAS 24 s čerpadlem Godiva na podvozku Tatra Terrno I s výkonem motoru 300 kW (408 HP). Nádrže jsou o objemu 3400l vody a 210l pěnidla.

Ve vybavení vozidla se nachází:
přetlakový ventilátor Vanguard, elektrocentrála o výkonu 5,5 kW
zařízení pro prvotní zásah na průtokovém navijáku s délkou hadice 60m a proudnicí AWG
vzduchem vysouvaný osvětlovací stožár s el. ovládáním naklápění dvou 500W světlometů
hadice B a C, koše s hadicemi B a C , proudnice, rozdělovače, přiměšovač, kulový uzávěr, proudnice RamboJet, 4ks savce, 4 ks ruční hasicí přístroje
sekyra, bourací sekyra, pákové nůžky, páčidlo, VRVN, elektro nářadí
plovoucí čerpadlo, motorová pila Husquarna, rozbrušovací pila Partner
vysavač a příslušenství pro odchyt a likvidaci nebezpečného hmyzu
zdravotnický materiál, vakuová matrace, vakuové dlahy, krční límce, saturn OXY
vyprošťovací sada WEBER: agregát s navijákem 2×20m hadice, hydraulický rozpínák a nůžky, střihač pedálů, rozpěrný válec s nástavci, řetízky k rozpínáku
v kabině vozu jsou 4ks IDP Saturn S5 integrované v opěradlech, 2× S7 na motoru a 3 náhradní lahve S7 mezi opěradly, 4ks Ex svítilny, a další drobné vybavení
na nástavbě jsou 4ks nastavovacích žebříků, 7ks výstražných kuželů, přejezdové můstky, košťata, lopaty, srobenty
světelné a zvukové výstražné zařízení je TESLA – Holomý. Zadní maják a hlavní rampa je v zábleskovém provedení (360°-směrové x směrové-360°). Blikače na masce jsou diodové.

mimo tohoto „klasického“ vybavení se na voze nacházejí méně obvyklé podmetací řetízky pod zadními koly a pod předním nárazníkem kropící lišta.

V ceně vozidla nejsou započteny IDP Saturn, hadice B a C, některé starší armatury, vysavač na hmyz.

Slavnostního předání se zúčastnili i další sbory s technikou: Kaznějov – T148 CAS 32, Nýřany – Renault CAS 16, Blovice – Mercedes-Benz CAS 24

Na závěr nelze něž jen popřát mnoho ujetých kilometrů bez nehod a spokojenost s užíváním. Jen víc a houšť takových a podobných, jaké by si dobrovolné sbory přáli a zasloužili.

Autor: Filip Brož
Sdílet