Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

I toto je cesta obnovy hasičské techniky

V prosinci 2006 obdrželi dobrovolní hasiči ze Sušice od města překrásný a užitečný vánoční dárek v podobě rekonstruované požární cisterny T 148 CAS 32. Město se vydalo cestou rekonstrukce 28 let starého vozidla i přes nabízené miliónové dotace na nákup nové požární techniky.Doplněny detailní fotografie nástavby

Odborníci jistě ví, že pro hašení požáru v lesním masivu Šumavy je toto vozidlo nepřekonatelné. Rekonstrukce byla provedena v hodnotě 1 644 000,– Kč a vozidlo je vskutku velmi vydařené. Jak v technickém provedení nástavby, tak i vybavením potřebnou výstrojí podle legislativních požadavků. Kromě velmi žádané úsporné hasící vysokotlaké části je uzpůsobeno pro hašení lesních požárů, likvidaci malých havárií s únikem ropných produktů. Dále je vybaveno dýchacími přístroji, plovoucím čerpadlem, motorovou pilou, elektrocentrálou a další výbavou pro hašení požárů v omezených prostorech a v noci. Rekonstrukce byla provedena firmou Hateco – Jana Adamovičová z Peček. Vozidlo svým provedením patří mezi nejlepší ve své kategorii. Peníze na rekonstrukci vyčlenilo město Sušice. Od HZS Plzeňského kraje město získalo dotaci 100 000 Kč a částkou 120 000 Kč se podíleli sponzoři ze Sušice, Horažďovic a Klatov.
Předání vozidla hasičům se uskutečnilo 18. prosince. Symbolický klíč od vozidla předal veliteli zásahové jednotky starosta Sušice Petr Mottl. Předání se zúčastnila bývalá starostka, dnes senátorka JUDr. Jiřina Rippelová, sponzoři a další hosté.
Jak řekl velitel dobrovolných hasičů Luděk Klimenda, věří, že peníze vložené do tohoto požárního vozidla se vrátí při záchraně životů a majetku obyvatel nejen města Sušice. Dobrovolní hasiči touto cestou všem děkují.

POPIS OPRAVY VOZIDLA A JEHO VÝBAVA.

Na podvozku byla provedena oprava brzd a výměna spojky, vozidlo bylo celé obuto do nových pneumatik Barum, typ NT 9, rozměr 11 – 20 TT. V kabině vozidla byly provedeny čalounické práce, doplněny přípojky na konzervátor a vzduch, karosářské práce a nový nástřik. Obrysy vozidla jsou zvýrazněny reflexní páskou 3M. Vozidlo bylo doplněno mycími tryskami pod předním nárazníkem. Nově byla zhotovena celá nástavba, kde nová vodní nádrž tvoří část boků vozidla. Byla zachována pěnová nádrž – byla nově vyrobena. Všechny prostory pro obsluhu vozidla a uložení výstroje jsou ze slzičkového AL plechu. Prostory jsou uzavřeny roletkami. Vnitřní prostory jsou osvětleny po zvednutí roletek a vnější pomocí vypínačů. Byla provedena celková oprava čerpacího agregátu, potrubí, ovládacích mechanismů, umístění vývodů, byly doplněny elektrické hladinoměry. Vozidlo je vybaveno výstrojí takto:

levá přední strana:
– džberová stříkačka
– elektrocentrála Honda ECM 2800
– hadice B (4 ks),C (2 ks)
– 2 hasící přístroje – CO2 5 kg, PG6 PDC-M – 6 kg
– hydrantový nástavec
– klíč na spojky 125/76, k nadzemnímu hydrantu, podzemnímu hydrantu
– proudnice B, proudnice C s uzávěrem Al
– proudnice Galaxie Automatik
– proudnice RAMBOJET 01 + náplně
– rozdělovač s vřetenovým uzávěrem
– 2 sekyry Jobi Profi sklolaminát (malá, velká), páčidlo
– vývody a ovládání, ukazatel
– hadice B,C
levá zadní strana:
– 2 hadice B krátké
– kanystr k plovoucímu čerpadlu 5 l
– klíč H.U.K, nástroj univerzální RES-Q-RENCH
– klíč na spojky šroubení 75/53
– motorová pila
– pákové kleště 900 mm (na kulatinu, lana, kabely)
– sekera bourací
– vodní štít 52, 75
– kufr s nářadím od vozidla, zvedák
– přípojka na hydrant
zadní část vozidla:
– naviják s vysokotlakou hadicí 60 m a proudnicí (navíjení elektrické)
– plovoucí čerpadlo Honda
– pohon navijáku se šňůrou
– šuple na 150 kg (obsahuje soupravu pro likvidaci úniku ropných produktů na 50 l, ochranné prostředky – rukavice, brýle, štít, respirátory, 3 soupravy protichemická JP 75A, 2 záchranná lana)
pravá zadní strana:
– 3 dýchací přístroje Saturn na výsuvném držáku, 3 náhradní láhve
– 5 ks kužel výstražný 380 mm
– lano konopné k plovoucímu čerpadlu
– 2 lana ventilová 12 m
– 2 lana záchytná 20 m
– 3 masky CM 5
– 2 přenosné svítilny výstražné
– přípojka na hydrant
pravá přední strana:
– brašna zdravotnická – III
– hadice B (6 ks),C (5 ks)
– klíč na spojky 125/75, 75/53
– lano úvazové pro hadice
– nástavec pěnotvorný ke Galaxii Automatik
– páčidlo
– palice Jobi sklolaminát
– pila rámová
– proudnice B, C s uzávěrem Al
– přetlakový ventil 75 AWG
– nástavec pěnotvorný ke Galaxii
– přiměšovač Z4 AWG s hadicí
– rozdělovač s vřetenovým uzávěrem
– sací koš A 110
– 2 sekyry Jobi Profi sklolaminát (malá, velká)
– variabilní nástroj VRVN 1–220
kabina:
– 3 nože Steinl v držáku
– proudnice pěnová ruční
– 2 svítilny halogenové Euras v držácích, nabíjené ze sítě vozidla
plošina levá strana:
– 4 můstky přejezdové v držáku
– 2 savice Appolo (110 mm, 2,5 m) v držáku
– žebřík nastavovací čtyřdílný z hliníkové slitiny v držáku
– stožár se svítilnami halogenovými sklopný
– 2 kanystry 25 l s pěnidlem v držáku
plošina pravá strana (bedna velká z plechu Al):
– 2 savice Appolo (110 mm, 2,5 m)
– 2 trhací háky ze slitin hliníku (na víku bedny)
– 2 ks koště, 2 lopaty hliníkové široké, 2 skopováky
– proudnice lafetová
plošina vepředu (malá bedna):
– 2 krumpáče
– 1 lopata Fiskars
– 2 rýče Fiskars
plošina:
– lafetová proudnice
– zábleskový maják na zadní části
– 2 oranžová výstražná světla
– sklopné schody


Info a foto pro Požáry.cz: Ing. Jaroslav Hupka – Městský úřad v Sušici
Sdílet