Středa 24. dubna 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

AP-27 Bronto – MB Atego

Odborné učiliště požární ochrany v Brně disponuje novou výukovou pomůckou – plošinou F27 RLX Bronto Skylift na podvozku Mercedes-Benz Atego.

Původně se uvažovalo o nákupu polské plošiny Bumar, ale nakonec bylo rozhodnuto o nákupu od renomované firmy. Jako podvozek byl použit Mecedes Benz Atego 1528 4×2 s motorem o výkonu 205 kW. Nástavba má stabilizační podpěry typu „H“, vyrovnání vozidla při ustavení plošiny je možné ručně i automaticky, podpěry lze vysunout dle možností. Plošina sestává ze dvou ramen, spodní je třídílný teleskop, na horním ramenu je upevněn koš s nosností až 400 kg, v koši je umístěn ručně ovládaný monitor a je samozřejmě chráněn skrápěcím zařízením, koš lze navíc otáčet zhruba o 45° na každou stranu. Po pravé straně ramen je veden evakuační žebřík, po levé pak suchovod. Pro jeřábování je plošina vybavena hákem na konci prvního ramene (na prvním pevném dílu).

TTD:

Podvozek MB Atego 1528 4×2
Motor OM 906 LA, šestiválec
Objem 6370 ccm
Výkon 205 kW při 2200 ot/min
Max.rychlost 100 km/h s omezovačem
Délka x šířka x výška 8600 × 2500 × 3450 mm
Rozvor 4760 mm
Max.dostup 25 m (výška dna koše od země)
Max.stranové vyložení 16,1 m
Max.nosnost háku na 1. rameně 2000 kg

Jako zajímavost jsem na konec článku připojil fotky 101 m vysoké plošiny F101 HLA na podvozku MB Actros 12×4, která byla připravena k převzetí ruským zákazníkem ve stejný den jako ta pro Brno.

Hynek Obroučka

Za data děkuji kpt. Pavlu Šebestovi z OUPO Brno
Sdílet